کد خبر: 298710
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
بازدید 530
 در نشست تخصصی انجمن مجازی نمایش استان بوشهر به مبانی نمایشنامه نویسی پرداخت

کانون استان بوشهر نشست تخصصی مجازی انجمن نمایش خود را با عنوان «مبانی نمایشنامه نویسی» و با حضور مهشید جهازی کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و مدرس ادبیات کودک و داور جشنواره های متعدد نمایش عروسکی برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، کانون این استان در راستای اهداف راهبردهای مدیر عامل محترم نشست تخصصی مجازی انجمن نمایش خود را با عنوان مبانی نمایشنامه نویسی و با حضور مهشید جهازی کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و مدرس ادبیات کودک و داور جشنواره های متعدد نمایش عروسکی برگزار نمود. این نشست در تاریخ ۷ مرداد ماه روز سه شنبه برای ۱۸۰ عضو نوجوان و ۳۶ نفر از مربیان کانون اجرا گردید.

در این جلسه از انجمن مهشید جهازی ابتدا به بیان توضیحاتی پیرامون «ایده پردازی و موضوع در نمایشنامه» پرداخت و در ادامه نمونه هایی از نمایشنامه های معروف جهان را مثال زده و به ساختار اساسی در نمایشنامه نویسی بخصوص «بررسی انواع کشمکش و تعیین حوادث و اشخاص»  اشاره نمود.

 همچنین در این نشست  در حین ارائه مباحث تئوری مثال‌های ساده برای سناریو نویسی نیز مطرح شد. در پایان این نشست به پرسش هایی که از سمت اعضا مطرح گردید توسط مهشید جهازی پاسخ داده شد.

و در آخر نیز با توجه به استقبال قابل توجه اعضا مقرر شد در نشست بعدی به مبحث «شخصیت پردازی» در نمایشنامه پرداخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =