کد خبر: 298730
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
بازدید 137
نشست تخصصی مربیان هنری  

نشست تخصصی مربیان هنری کانون فارس با عنوان «حرکت، فعالیت و انعطاف در نقاشی کودکان» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، تازه‌ترین نشست تخصصی مربیان هنری کانون فارس به صورت مجازی و با حضور مرضیه براتی، مربی هنری کانون فارس به عنوان میهمان برگزار شد.

 براتی با اشاره به این مطلب که حرکت در نقاشی کودکان از جمله موارد مهم است و به شکل‌های مختلفی مطرح می‌شود، گفت: کودکان از همان خط‌نگاری‌های اولیه، سرشار از حرکت و فعالیت هستند و خط‌خطی‌هایشان این پرجنب‌وجوشی را به‌وضوح نشان می‌دهد؛ به گفته‌ی این مربی هنری، به مرور و با گذراندن مراحل رشد، خشکی و انعطاف‌ناپذیری عناصر موجود در نقاشی، مانع از انتقال مفهوم حرکت در نقاشی آنها می‌شود که در این زمان نقش مربی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

براتی افزود: مربی توانمند هنری می‌تواند با استفاده از روش‌های غیرمستقیم، بازی و تمرین‌های مناسب در کارگاه‌های نقاشی، توجه کودکان را به ایجاد حرکت جلب کند تا بتوانند آثار متفاوت‌تری را ترسیم کنند.

این کارگاه با بررسی حرکت و انعطاف در آثار نقاشی اعضا پایان یافت.

نشست‌های مجازی هنری با هدف ارتباط کارشناسان و مربیان و ایجاد فضای آموزشی با تکیه بر تجربه‌های مربیان، در زمان همه‌گیری ویروس کرونا که امکان برگزاری نشست‌های حضوری وجود ندارد برنامه‌ریزی و در کانون فارس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =