کد خبر: 298824
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
خوب دیدن و نگاه خلاقانه لازمه عکاسی است

سیزدهمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان استان خراسان جنوبی با حضور سهراب خواجه نژاد با موضوع خوب دیدن و نگاه خلاقانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، سیزدهمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان استان روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۹ با حضور جمعی از کارشناسان، مربیان و اعضای این انجمن و با تدریس سهراب خواجه نژاد کارشناس مسئول آفرینش‌های هنری کانون استان خراسان رضوی به صورت مجازی  برگزار شد.

خواجه نژاد در ابتدای بحث خود از عکاسان نوجوان خواست دوربین‌های خود را آماده عکاسی داشته باشند وسپس  گفت‌وگوی خود را با توضیحاتی در خصوص ویژگی‌های عکس هنری آغاز کرد و گفت: عکس هنری به تنهایی به اندازه یک کتاب حرف دارد و بی تردید بخشی از تاریخ این سرزمین از دریچه دوربین عکاسان هنرمند تشریح و تفسیر شده است. عکس هایی که غم‌ها، شادی‌ها و رویدادهای سرنوشت ساز یک ملت را ثبت کرده اند.

وی به دغدغه‌های روز مره به عنوان سوژه عکاسی یاد کرد و از اعضای حاضر در انجمن خواست تا از آنچه در مقابلشان قرار دارد و از جمله دغدغه های آنها است عکس گرفته و در گروه  به اشتراک بگذارند.

در ادامه این عکس‌ها توسط وی  مورد بررسی قرار گرفت و اظهار داشت: لازم است در عکاسی به دغدغه های خود فکر کنیم، ثبت عکس از این دغدغه ها که می تواند دغدغه مخاطب ما نیز باشد به ثبت یک عکس هنری کمک خواهد کرد.

وی با معرفی کتاب خود با عنوان صد و یک نکته عکاسی، از خوب دیدن و نگاه خلاقانه  به دغدغه‌های مشترک انسان‌ها در عکاسی به عنوان دو مورد از این نکته‌ها اشاره کرد و افزود: خوب دیدن دغدغه‌های  خود و دیگران لازمه عکاسی است و عکسی که این ویژگی را داشته باشد برای مخاطب دل نشین و جذاب خواهد بود.

گفتنی است سیزدهمین جلسه انجمن عکاسی به دلیل رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =