آیین رونمایی از تجهیز و ساماندهی کتابخانه سیار شهری همدان برگزار شد

در آستانه عید مبارک غدیر، عید ولایت و امامت مولا امیرالمومنین علی (علیه‌السلام)، آیین رونمایی از تجهیز و به‌روزرسانی کتابخانه سیار شهری همدان با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه ناحیه همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بعد از قریب ۹ ماه از تعطیلی کتابخانه سیار شهری، با پیگیری‌های مکرر مدیرکل کانون و با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه ناحیه همدان به عنوان شریک فرهنگی کانون، این کتابخانه تجهیز و به‌روزرسانی و آماده خدمت به کودکان و نوجوانان محروم حاشیه شهر و شهرک‌های همدان شد.
 ‏ آیین رونمایی از خودرو کتابخانه سیار شهری با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ همدان برگزار شد.
 ‏در ابتدای این جلسه، مدیرکل کانون استان، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، از همکاری سپاه ناحیه همدان به عنوان شریک فرهنگی کانون تشکر و قدردانی کرد.
ضرابی‌زاده در خلال صحبت‌های خود، تاریخچه‌ای از تاسیس کتابخانه سیار شهری در کشور و استان همدان را بیان کرد.
 ‏وی هم‌چنین به اهداف کتابخانه سیار شهری اشاره کرد و گفت: این کتابخانه وظیفه کشف استعدادهای فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان و هدایت آنها به مراکز آفرینش‌های ادبی و هنری و فرهنگی را به عهده دارد و اکثر خدمات‌رسانی آن به مناطق حاشیه شهر و شهرک‌ها است.
در ادامه، سرهنگ قره‌باغی ضمن تبریک اعیاد ماه ذی‌الحجه به حاضران، از علاقه خود به کار فرهنگی یاد کرد و به اهمیت علم و فرهنگ به عنوان دو مقوله‌ای که در آموزه‌های دینی ما به آن سفارش شده است پرداخت.
وی از مباحث فرهنگی به مثابه اکسیژن نام برد که جامعه هر لحظه به آن احتیاج دارد.
قره باغی از محرومیت‌زدایی به عنوان یکی از اهداف سپاه در کنار وظیفه اصلی که مقابله با تهدیدهای سخت دشمن است نام برد و افزود: سپاه با فقر و محرومیت در جنگ است و افتخار دارد به عنوان شریک فرهنگی کانون تا جایی که امکان داشته باشد کمک‌حال این نهاد فرهنگی باشد.
در ادامه خودرو سیار شهری همدان که با همکاری سپاه تجهیز و تکمیل شده بود به دست سرهنگ قره‌باغی رونمایی شد.
شایان ذکر است، کتابخانه سیار شهری همدان در سال ۷۱ تاسیس شد که بعد از ۶ ماه به علت فرسودگی خودرو آن تعطیل شد ولی پس از ۸ سال، مجددا در سال ۱۳۸۰ شروع به فعالیت کرد و فعالیت آن تا سال ۸۵ ادامه پیدا کرد. این‌بار نیز به دلیل فرسودگی و عدم تعویض پلاک خودرو، کتابخانه به تعطیلی کشیده شد و ۹ سال بعد، فرمانداری ملایر خودرو مینی‌بوسی در اختیار کانون قرار داد.

این خودرو نیز از لحاظ امنیتی و ظاهری مناسب نبوده و با رایزنی که با شهرداری همدان به عنوان شهر دوستدار کودک انجام شد، قول یک دستگاه اتوبوس به کانون داده شد ولی متاسفانه با توجه به اینکه این امر بنا به دلایلی در حال حاضر محقق نمی‌شود و شهرداری قول اهداء اتوبوس را به زمان مناسب‌تری موکول کرد کانون مجبور به تجهیز خودرو فعلی شد و با همکاری سپاه ناحیه‌ی همدان و اختصاص مبلغ ۵۰ میلیون ریال، این خودرو تجهیز شد تا بتواند به تعهد خود، که خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان حاشیه شهر است، ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =