پنجمین جلسه مشترک انجمن نمایش نوجوان صورتک استان‌های همدان و زنجان برگزار شد

پانزدهمین جلسه مجازی انجمن نمایش صورتک و پنجمین جلسه مشترک بین استان‌های همدان و زنجان، روز یکشنبه نوزدهم مردادماه با حضور محسن اکرمی عروسک‌ساز و نمایشگر عروسکی استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پنجمین جلسه مشترک بین استان‌های همدان و زنجان، روز یکشنبه ۱۹ مردادماه با حضور محسن اکرمی عروسک‌ساز و نمایشگر عروسکی استان یزد برگزار شد.
 ‏ به گفته زیبا عبدی کارشناس مسئول هنری استان همدان، این نشست تخصصی در سه جلسه با موضوع «نمایش در خانه» برگزار خواهد شد.
 ‏در اولین جلسه این نشست، محسن اکرمی، ضمن ابراز خوشحالی از اینکه در جمع هنرجویان حضور دارد، به موضوع مورد بحث در این نشست اشاره کرد و گفت: نمایش، به مجموعه‌ای از صداها و حرکاتی که در برابر تماشاگران به تماشا گذاشته می‌شود اطلاق می‌گردد.
 ‏ وی به اجرای نمایش در خانه اشاره کرد و افزود، در شرایطی که امروز جامعه ما به خاطر ویروس کرونا با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اکثر تماشاخانه‌ها تعطیل است، لذا بهترین راه این است که همه‌ی ما به اجرای نمایش خانگی روی بیاوریم.
 ‏اکرمی همچنین روش «شاد باکس» (جعبه سیاه)  و ساخت یک عروسک سایه‌ای را برای حاضران آموزش داد و چند نمونه از کارهای عروسکی خود را در قالب فیلم‌های کوتاه برای هنرجویان در گروه به اشتراک گذاشت.
 ‏ وی از شرکت‌کنندگان خواست در جلسه آینده،  هریک از هنرجویان، یک نمایش خانگی آماده و در گروه ارائه کند.
 ‏ لازم به ذکر است نشست انجمن نمایشی صورتک به طور مداوم در سه جلسه با حضور محسن اکرمی عروسک‌ساز و نمایشگر عروسکی استان یزد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =