مراکز فرهنگی‌هنری خاش(سیستان و بلوچستان) در روزهای دلتنگی اعضا و مربیان برای حضور در کنار یک‌دیگر

در روزهایی که فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری خاش(سیستان و بلوچستان) به روزهای آینده چشم دوخته‌اند تا دوباره گردهم جمع شوند و روزهای شاد خود را از سر گیرند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو خاش با امید به روزهای آینده، فعالیت‌های کانون را در فضای مجازی دنبال می‌کنند.

این روزها که ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برکسی پوشیده نیست، فعالیت‌های کانون نیز هم‌چون روزهای آغازین همه‌گیری بیماری کرونا، در فضای مجازی دنبال می‌شود.

از سویی تماس‌های اعضا با مربیان خود و کسب اطلاع برای حضور در مرکز نمایانگر دلتنگی آنان برای انجام فعالیت در کنار دوستان و مربیان‌شان است. مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو خاش نیز از این قائده جدا نیستند و مربیان علاوه بر حضور در فضای مجازی، پاسخ‌گوی تماس اعضا هستند و با امید، آنان را برای روزهای خوب آینده آماده می‌کنند.

مربی‌مسئول مرکز شماره یک خاش، مه‌بانو خسروی، این روزها را این‌گونه توصیف می‌کند: «روزهای کرونایی یا روزهای فعالیت‌های مجازی»؛ نمی‌دانم نامش را چه بگذارم اما هرچه هست این روزها سخت دلتنگم، دلتنگ اعضای خوب کانون، دلتنگ شور و نشاط حضور بچه‌ها و قهقه‌ی خنده‌های بی ریا و کودکانه‌ی آنان، که بهترین موسیقی دنیای من بود. دلتنگم، دلتنگ آن نگاه‌های مهربان و شیرین که به ثانیه ثانیه‌های حضورم در مرکز روشنی می‌بخشید. امروز اینجا نه تنها من بلکه همه‌ی کانون دلتنگ حضور فرشته‌های زمینی است.

اسما مسعودی، مربی‌مسئول مرکز شماره دو خاش نیز احساس خود را این‌گونه بیان می‌کند: هر مرکز کانون فقط یک مرکز فرهنگی‌هنری نیست؛ اینجا همان خانه‌ای است که عشق، امید و آرزوی کودکان و نوجوانان در آن جان می‌گیرد و اندیشه‌ها به اوج قله‌ی باور و ایمان می رسند. این روزها که کرونا مهمان ناخوانده‌ی شهرهای‌مان شده است و حضور اعضای عزیزمان را در خانه‌ی مهربانی نداریم با وجود تمام دلتنگی‌هایم، به امید روزهای بهتر و بر چیده شدن بساط کرونا از کشور، اعضا را به ماندن در خانه دعوت می‌کنم تا همه سهم‌مان برای رسیدن به بهاری بهتر را بپردازیم و با پیگیری فعالیت‌ها در فضای مجازی، به دور از اضطراب برای پرورش استعدادهای این عزیزان تمام تلاش و همت خود را به کار گیریم. به امید روزهای  زیبای لبخند زمین

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر خاش دارای دو مرکز است که مرکز شماره یک از سال ۱۳۶۱ و مرکز شماره دو از سال ۱۳۸۸ پذیرای اعضای کودک و نوجوان هستند و مربیان این دو مرکز فرهنگی‌هنری در همه‌ی این سال‌ها، هم‌چون دیگر مراکز کانون، ویژه‌برنامه‌های فراوانی در همه‌ی مدارس برای دانش‌آموزان خاش و روستاهای پیرامون آن داشته‌اند و یا میزبان آنان در مرکز بوده‌اند.

قابل ذکر است شهرستان خاش با مزارع برنج، نخل، میوه‌های سردسیری و گرمسیری و رودخانه‌های جاری، یکی از  شهرهای دیدنی کویر است که در فاصله‌ی ۱۸۰ کیلومتری زاهدان قرار دارد. از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌توان به کوه ۴۰۵۰ متری تفتان با آتشفشان نیمه‌فعالش، چشمه‌ی گِل‌فشان پیرگل، رودخانه‌ی کاواری، درخت سرو ۱۲۰۰ ساله‌ی «زربین» و قلعه‌ی حیدرآباد اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =