کد خبر: 298926
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
انجمن قصه‌گویی کانون استان کرمانشاه به صورت وبینار برگزار شد

وبینار انجمن قصه‌گویی‌ کانون پرورش فکری استان کرمانشاه با حضور میهمان ویژه، اعضا و علاقه‌مندان به قصه‌گویی و با موضوع شناخت گونه‌های روایی در قصه‌گویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، وبینار انجمن قصه‌گویی کانون استان کرمانشاه با موضوع شناخت گونه‌های روایی و با حضور "علیمراد خرمی"، پژوهشگر حوزه ادبیات و فرهنگ عامه، مدرس و داور جشنواره‌های قصه‌گویی برگزار شد. 
خرمی در این جلسه، ضمن اشاره به انواع گونه‌های روایی چون: قصه، داستان، حکایت، متل، افسانه، اسطوره، نقل و ... به بیان تعریف هر یک از این گونه‌ها پرداخت. 
 او همچنین، ضمن بیان تفاوت‌ها و تشابه‌های میان قصه و داستان، قصه را زاییده خرد جمعی دانست که در بستر تاریخ و فرهنگ شکل می‌گیرد و برآمده از خیال مردمان است. 
 خرمی در بخشی دیگر از این وبینار به بیان لزوم توجه به روزآمدی قصه‌ها افزود: قصه‌گو می‌بایست در قصه‌گویی افسانه‌ها و اسطوره‌ها، به مسائل، دیدگاه‌ها و فرهنگ روز جامعه نگاه ویژه‌ای داشته و بر همین اساس، تغیرات لازم را در قصه خود اعمال کند.

وبینار انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، روز پنج‌شنبه ۲۳ مردادماه ۱۳۹۹، از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ صبح و با حضور "علیمراد خرمی"، مدرس و داور جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و به میزبانی اعضا و مربیان علاقه‌مند به قصه و قصه‌گویی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =