تولید بازی رومیزی «مار و مارگیر» با اقتباس از منطق‌الطیر

بازی رومیزی «مار و مارگیر» بر اساس داستانی از منطق‌الطیر عطار نیشابوری، طراحی و آماده تولید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.

 ۱۰ بازی رومیزی و کارتی برگرفته از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی همچون مثنوی‌ معنوی مولانا، منطق‌الطیر عطار نیشابوری، کلیله و دمنه، تاریخ بیهقی و... همچنین ادبیات معاصر شامل آثار نیما یوشیج، حبیب یغمایی و... از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طراحی شده است.
«مار و مارگیر» یکی از بازی‌های مجموعه‌ی «میز بازی ایرانی» است که از سوی علی شیرکرمی برای کودکان بالای هفت سال طراحی شده است.
بر همین اساس بازی رومیزی «مار و مارگیر» از داستانی به همین نام از منطق‌الطیر عطار نیشابوری برگرفته شده است.
این سرگرمی از نوع بازی‌های فکری و حل معما است. در این سرگرمی یک بازیکن در نقش مارگیر باید محل پنهان شدن مار را بر روی صفحه بازی با استفاده از حدس زدن رنگ تکه‌های مختلف مار پیدا کند.
به گفته طراح بازی رومیزی «مار و مارگیر»، این داستان یکی از داستان‌های آموزنده منطق‌الطیر است که کمتر به آن پرداخته شده و جذاب بودن داستان نیز باعث انتخاب این داستان از بین داستان‌های دیگر شده است.
علی شیرکرمی در مورد ویژگی‌های داستان خوب در تولید بازی گفت: بازی علاوه بر جذابیت باید آموزنده باشد. این‌که تنها یک داستان جالب باشد دلیل کافی و مناسبی برای اقتباس به منظور طراحی بازی نیست. داستان‌ها باید نکته مثبت و آموزنده نیز در خود داشته باشند و مخاطب را به تأمل برانگیزد.
یادآوری می‌شود طراحی این بازی‌ها با الهام و اقتباس از داستان‌های ادبیات فارسی به سفارش اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۷ آغاز شده است.

883808.jpg

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =