تشریح موارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کانون استان توسط مدیر کل کانون در جلسه ستاد کرونای استان

علیرضا نوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در جلسه ستاد کرونای استان به ریز موارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کانون استان اشاره کرد و گفت :

همزمان با تعطیلی مدارس و بر اساس دستورات صادره از ستاد کرونای استان مراکز کانون از اسفندماه سال 98 تاکنون به حالت تعطیل درآمده است .

در ارتباط با پروتکل‌های ابلاغی پس از بازگشایی ستاد اداره کل فاصله بین همکاران را از یک و نیم متر به سه تا چهار متر تبدیل کردیم و در بعضی موارد اتاقهای دیگری برای کار همکاران در نظر گرفته شده است ضمن آنکه شرایط مطلوب تهویه مناسب نیز مد نظر قرار گرفت.

کلیه جلسات حضوری لغو و مباحث اداری و کاری در قالب ویدیو کنفرانس با مراکز انجام می پذیرد .

مواد ضدعفونی ، ماسک و دستکش در چندین نوبت در اختیار همکاران قرار گرفته است و بر اساس اطلاعیه های واصله با رسیدن استان به وضعیت هشدار و قرمز ، نظارت بر اجرای دقیق تر پروتکل های بهداشتی و وجود اقلام بهداشتی لازم و تهیه موارد به روز در دستور اقدام و پیگیری قرار دارد.

در ورودی اداره کل و مراکز اقلام بهداشتی در معرض استفاده عموم مراجعه کنندگان قرار گرفته است .

خودروهای کتابخانه های سیار نیز مورد پاکسازی و ضدعفونی قرار می گیرند . 

همکارانی بعنوان همیاران سلامت بر اجرای اصولی پروتکل های بهداشتی در مراکز کانون در زنجان و شهرستانهای تابعه نظارت دارند.

پس از هر مرحله ورود و خروج روزانه همکاران به محل کار فضای اداری ضدعفونی و گندزدایی میشود .

داشتن ماسک برای کلیه همکاران الزامی شده  است و از ورود خانواده ها و ارباب رجوع به مراکز بدون ماسک جلوگیری بعمل می آید .

تراکت ها و دیگر اقلام آموزشی لازمه که در قالب فایل های تخصصی دریافت شده است توسط اتوماسیون اداری در اختیار همکاران قرار می گیرد .

 بنرها و تراکت های آموزش پیشگیری از کرونا نصب و در معرض دید عموم قرار گرفته است . 

کودکان و نوجوانان بجای حضور در کلاسهای حضوری کانون همچنان بصورت مجازی تحت آموزش های فرهنگی و هنری و ادبی مربیان کانون قرار دارند . 

طرح پیک سفید سلامت بعنوان طرح ابتکاری کانون استان در حوزه ارائه آموزشها و پیشگیری از شیوع کرونا توسط همکاران و با عضویت کودکان و نوجوانان در گروههای مجازی تحت نظر مربیان کانون استان در حال اجرااست .

طرح من فرزند مدافع سلامتم نیز بمنظور تقدیر و تجلیل از کادر درمانی و کودکان و نوجوانان این قشر فداکار اجرا و با استقبال مواجه شد .

در تمام مراکز شهرستانهای تابعه که از روز 24 مردادماه بازگشایی شده است ضمن عدم موافقت با حضور خانواده ها و کودکان و نوجوانان علاقمند به ثبت نام در کارگاههای آموزشی کانون ، ثبت نام ها را بصورت غیر حضوری انجام می دهیم . 

شرایط موارد بهداشتی را در حوزه پرسنل اداری فراهم کردیم و در مقاطعی دور کاری را برای تعدادی از همکاران که دچار بیماری های زمینه ای بودند اجرا شد و در صورت ابتلای همکار یا بستگان نزدیک ایشان به کرونا مدت مرخصی استعلاجی قانونی را با هماهنگی با مراکز بهداشت استان در نظر گرفته ایم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =