کد خبر: 299011
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
بازدید 223
عکاس باید جستجوگر باشد

نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری لرستان با حضورسهراب خواجه نژاد و اعضای این انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان با حضورسهراب خواجه نژاد کارشناس مسئول آفرینش های هنری کانون خراسان رضوی در26 و27 مردادماه 1399 با موضوع: عکاس کیست؟ اوچه ویژگی دارد؟ برگزار شد.
براساس این گزارش: در ابتدای این نشست ها مدرس کارگاه در خصوص انتخاب و موضوع برای عکاسی کردن مطالبی را مطرح کرد وگفت: معمولا افراد با عجله به دنبال عکس گرفتن از سوژه ها هستندوگاهی حتی نمیدانند از چه عکس بگیرند گاهی نقش یک توریست را در مقابل سوژه ها بازی می کنند. که دوربینی با خود دارد.
خواجه نژاد افزود: لازم است که یک عکاس قبل از هر چیزی بدانندکه عکاس کیست؟ و چه ویژگی هایی او را از افراد عادی جدا می کند.
مدرس این کارگاه عنوان داشت: برای یک عکاس مولفه های زیادی وجود دارد اما می توان به برخی از مهمترین آنها اشاره کرد و ذهن آنها را نسبت به این امر فعال کرد: (دغدغه داشتن) هنرمندی که دغدغه ندارد و چالشی در مقابل خود احساس نکند نمی تواند چالشها را تبدیل به تصویر کند و به بی راهه می رود.
از سویی عکاس باید جستجوگر و اهل فعالیت میدانی باشدو عکاس واقعی مدام دیده های خود را مرور می کند
وی عبور زمان را از روی سر سوژه های خود به خوبی مدیریت می کند و آگاهانه آن را در کنترل خود دارد تا بتواند بهترین شرایط را برای عکاسی فراهم کند.
گفتنی است: نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون لرستان با حضور اعضای این انجمن و دعوت از سهراب خواجه نژاد در 26مرداد ماه برای دختران و در27 مردادماه برای پسران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =