فعالیت‌های دینی و انقلابی کانون برای کودکان و نوجوانان عمیق و تاثیرگذار است

مدیر کل کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی در دیدار با رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تاکید بر مفاهیم دینی و انقلابی و توجه‌ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب  و تحقق شعار «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را از اولویت های مهم کانون برشمرد.

حمیدی ادامه داد : استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی در شرایط فعلی باعث گسترش فعالیت‌های کانون و خدمات رسانی به طیف بیشتری از کودکان ونوجوانان شد و در حال حاضر علاوه بر خدمات رسانی کانون در قالب پیک امید مجازی در بستر اینترنت، بیش از ۸۰ گروه در فضای مجازی داخلی به کودکان ونوجوانان عضو مراکز کانون محتواهای فرهنگی، هنری وادبی با موضوعات مختلف ارایه می کنند .

وی با تشریح برنامه های کانون در ایام شیوع بیماری کرونا افزود: با هدف اشاعه و ترویج  فرهنگ و معارف عاشورایی، آشنایی با مفاهیم عاشورا و درک عمیق تر کودکان و نوجوانان از وقایع و این حادثه عظیم تاریخی و زندگی امام حسین "علیه‌السلام" ؛ تکیه مجازی کانون خراسان جنوبی در ایام محرم و صفر برپا می شود که در این فضا محتواهای فرهنگی، هنری ، ادبی و مذهبی با موضوعات محرم با مشارکت اعضا ارایه خواهد شد.

مدیر کل کانون استان  ادامه داد: در آستانه‌ی ماه محرم و برگزاری آیین‌های سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، نخستین مهرواره فصلی شعر با عنوان «اشک ماه» با محوریت شخصیت حضرت امام حسین (ع) ، واقعه عاشورا و دیگر موضوع‌های مرتبط با ماه محرم، به صورت کشوری برگزار می شود که  با برنامه ریزی لازم کودکان و نوجوانان استان در این مهرواره نیز حضور فعال خواهند داشت.

در ادامه این نشست حجت الاسلام احمد ملایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های کانون  این برنامه ها را عمیق و تاثیر گذار دانست و گفت:  مجموعه کانون با ارایه برنامه‌های خلاق و اثرگذار ،ضمن  امیدآفرینی در جامعه در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان موفق، نقش بسزایی داشته است.

وی افزود: اهداف،عقاید و باورهای انقلاب اسلامی بایدبرای کودکان و نوجوانان به خوبی تبیین و تشریح شود که در این خصوص شاهد  فعالیت‌های خوب کانون در حوزه های مختلف و فعالیت های فرهنگی، هنری و به تبع آن استقبال کودکان ونوجوانان از برنامه‌های کانون درمراسمات ملی و مذهبی در سطح استان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =