معرفی فرهنگ عاشورایی به کودکان ونوجوانان

برنامه های مختلف مراکز فرهنگی، هنری و ادبی از سوی مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سراسر استان در دهه اول محرم و ایام سوگواری سرور وسالارشهیدان امام حسین(ع) برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، در دهه اول محرم و ایام سوگواری سرور وسالارشهیدان امام حسین(ع) مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر استان برنامه های مختلفی را اجرا خواهند کرد.
محمدجوادمحمدی مدیر کل کانون لرستان دراین خصوص گفت: استفاده از واسطه های تربیتی مانند؛ کتاب خوانی، نقاشی، قصه گویی، نمایش، شعر و داستان می توان به خوبی نهضت حسینی و کودکان کربلا و فرهنگ عاشورایی را به کودکان ونوجوانان معرفی کرد به همین منظور کانون پرورش فکری لرستان طی برگزاری چند جلسه برنامه های مختلف و متنوعی را برای اجرا در ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان پیش بینی کرده است.
وی اضافه کرد: به مناسبت ایام سوگواری سالارشهدا امام حسین(ع) مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر استان با توجه به شیوع بیماری کرونا ودر جهت حفظ سلامت کودکان ونوجوانان، با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری وادبی، پیام های عاشورایی را به کودکان ونوجوانان انتقال می دهند.
مدیر کل کانون لرستان به برگزاری ویژه برنامه ی «مداحان کوچک» اشاره کرد و عنوان داشت:  برنامه های فرهنگی مداحان کوچک به صورت مجازی و با ضبط ویدیوهایی از مداحی اعضا اجرا می شود و شرکت کنندگان با توجه به فضاسازی مناسب ضبط، کیفیت ضبط و... را مد نظر قرار می دهند و با هماهنگی با مربیان می توانند مداحی خود را با رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرکز ضبط نمایند.
محمدی افزود: قصه گویی عاشورایی ویژه کلیه ی اعضا و مربیان با ضبط و ارسال قصه های 5 دقیقه ای و ویژه برنامه شعرخوانی ومرثیه خوانی ازاشعار عاشورایی و برنامه های کتابخوانی ونقدکتاب عاشورایی(هرروز یک کتاب) نیز برگزارخواهدشد
وی درخصوص اجرای برنامه های ادبی گفت:  « شعر سرایی» بامحوریت حضرت رقیه(س) وحضرت علی اصغر(ع) و «داستان نویسی» با محوریت حضرت علی اکبر(ع) اجرا می شود.
مدیر کل کانون لرستان اظهار داشت: برنامه های هنری شامل؛ ویژه برنامه «نقاشی» با موضوع عاشورا و مراسم های مذهبی لرستان ویژه اعضای کودک ونوجوان و همچنین ویژه برنامه «سفال» ( با دست وچرخ) ویژه مربیان نیز در همه مراکز انجام می گیرد.
محمدجوادمحمدی به آماده سازی و اجرای سرود توسط اعضای مرکز 4 خرم آباد اشاره کرد و گفت: سرودی با موضوع عاشورا توسط گروه سرود مرکزتهیه می شود و قسمت هایی از اجرای تعزیه خوانی گروه آقا حسین ابن علی علیه السلام این مرکز، از وقایع روزعاشورا و کودکان کربلا در فضای مجازی منتشر خواهدشد.
همچنین کلیپی ازنمایشگاه روایی«خورشید برنیزه» از سوی روابط عمومی اداره کل در فضای مجازی منتشر می شود و نمایشی توسط گروه نمایش مرکز فرهنگی هنری شهرستان الشتر درحال آماده شدن است که در ایام سوگواری به صورت ویدیویی به نمایش گذاشته می شود.

فضاسازی اداره کل کانون لرستان به مناسبت ایام محرم و صفر

اجرای تعزیه خوانی گروه آقا حسین ابن علی علیه السلام مرکزشماره4 خرم آباد- سال1398

اجرای تعزیه خوانی گروه آقا حسین ابن علی علیه السلام مرکزشماره4 خرم آباد- سال1398

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =