کد خبر: 299114
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
بازدید 221
مربیان قصه‌گوی کانون فارس با پادکست قصه‌گویی آشنا شدند

چهارمین نشست قصه‌گویی با حضور مربیان شرکت‌کننده کانون فارس در نشست آموزشی قصه‌گویی انجمن قصه‌گویی کشور، در کانون فارس برگزار شد و مربیان با پادکست قصه‌گویی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در این نشست آموزشی، لیلا کرهانی، الهام خسروی، ندا یوسفی و محمدجواد علیمردانی، مربیان قصه‌گوی کانون فارس، با مروری بر آموخته‌های نشست آموزشی قصه‌گویی، جادوی صدا و بدن و پادکست قصه‌گویی، آموخته‌هایشان را با رابطان قصه‌گویی و مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی کانون فارس، به اشتراک گذاشتند.

چهارمین نشست قصه‌گویی کانون فارس با توضیح «پادکست» آغاز شد. بر اساس آن‌چه در این نشست مطرح شد: پادکست‌ها، مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی از پیش ضبط‌شده هستند که حول یک ایده ساخته می‌شوند و ممکن است چند فصل داشته و هر فصل از اپیزودهای مختلفی تشکیل شده باشند.

در پادکست قصه‌گویی هم شخص شروع به داستان‌سرایی می‌کند. این پادکست به دو مدل مجزای داستانی و غیرداستانی تقسیم‌بندی می‌شود.

مربیان آموختند که پادکست قصه‌گویی درواقع یک فایل صوتی حاوی محتوای قصه و قصه‌گویی است که به سه شکل تولید می‌شود: پادکست قصه گویی(اجرای یک قصه به‌روایت قصه‌گو با شیوه ترکیبی)، پادکست درباره قصه (گفتگو میزگرد مستند نمایش و مصاحبه) و پادکست قصه‌های عامیانه و محلی.

در این نشست، درباره‌ی ذهن پردازش‌گر و تخیل‌گرای قصه‌گو، انتخاب و پرورش قصه، عنوان هوس‌برانگیز، مقدمه‌چینی، پایان‌بندی لطیف، خروج مطمئن کلمات، خلق گفتگو یا سکانس برتر، لباس خوب و راحت و تعامل با مخاطب نیز بحث و تبادل‌نظر شد.

مقدمه‌چینی بر اساس اسم قصه، حوادث، جغرافیای قصه و بر اساس یکی از شخصیت‌ها و ابزار مناسب قصه‌گویی، دیگر محتواهای نشست قصه‌گویی را تشکیل می‌داد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =