برنامه های مجازی دهه محرم کانون هرمزگان اعلام شد

فعالیت گسترده کانون هرمزگان در فضای مجازی به مناسبت ایام محرم ویژه کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ ویژه برنامه های ماه محرم و دهه عاشورای حسینی منتشر شد.

به گفته نعیم اسدی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون استان، همزمان با ماه محرم برنامه ها و فعالیت های مراکز کانون استان با توجه  به شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی در حال اجرا است.

وی در این رابطه گفت: کانون با توجه به ضرورت و اولویت سلامت مخاطبین خود؛ با محوریت های فرهنگی هنری و ادبی فعالیت های مجازی آغاز نموده است.  

اسدی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان پس از برنامه ریزی های انجام شده برنامه های خود را در دو سطح ستادی و مراکز فرهنگی هنری برگزار می کند.

کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون استان اظهار داشت: تهیه محتوای مجازی در قالب پادکست، برنامه مشاعره محرم در مراکز، انتشار فراخوان قصه گویی محرم با عنوان "نخل ها ایستاده اند"، شرکت عبدالرسول معینی پیشکسوت استان در ویژه برنامه کشوری "ده شب ده قصه" در دهه اول محرم، برگزاری فراخوان(مهرواره) خوشنویسی از "سماع قلم تا شور عاشورا" از جمله برنامه های ستادی کانون استان هرمزگان می باشد.

وی افزود: با مشارکت انجمن عکاسان نوجوان کانون استان هرمزگان در ایام محرم نمایشگاه مجازی عکس های فراخوان "از چشم خورشید" که در سال ۹۶ برگزار شده بود در سایت کانون مجازی به آدرس و صفحه اینستاگرام انجمن عکاسان نوجوان کانون استان هرمزگان بار گذاری می شود.

وی در همین رابطه افزود: همچنین در طول این ایام فراخوان مهرواره عکاسی "محرم در خانه" در قالب طرح پنج شنبه های عکس ویژه کودکان و نوجوانان و اعضای ارشد ۶ تا ۲۲ سال برگزار می شود و  نمایشگاه مجازی آثار برتر در پرتال کانون پرورش فکری و اینستاگرام انجمن عکاسان نوجوان کانون استان هرمزگان منتشر می شود.

اسدی گفت: در بخش ادبی مهرواره کشوری اشک ماه ویژه شاعران جوان انجمن های ادبی، برگزاری طرح های ادبی با محتوای تعمیق باورهای دینی (کیست مرا یاری کند؟)، تهیه پادکست آیین عزاداری در هرمزگان، مسابقه داستان نویسی با محوریت آزادگی، نقد و بررسی شعرهای آیینی در انجمن های شعر مراکز برگزار می شود.

در ادامه کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی اعلام کرد: در این ایام مربیان مراکز کانون سراسر استان علاقه و ارادت قلبی خود را به سرور و سالار شهید امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت با اجرای برنامه های مجازی برای آشنایی هر چه بهتر کودکان و نوجوانان  معرفی شخصیت و سیره و زندگانی ایشان و دعوت از کودکان و نوجوانان برای برپایی مراسم ها در منازل خود نشان می دهند.

وی افزود: مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان برنامه ها و فعالیت های ویژه ای را به صورت مجازی برای مخاطبین و اعضا در ایام محرم  برگزار خواهند کرد. از جمله این برنامه ها مهرواره "روایت عشق"در بخش های قصه گویی، عکاسی، شعرخوانی، چاووش خوانی و شعرخوانی آیینی، نقاشی، دل نوشته، مقاله می باشد.

وی افزود: تهیه و تولید پادکست "تشنه لبان"، "نغمه های عاشورایی"، "سفر به دیار حبیب" و "کاروان نینوا" _روایت گری ورود امام حسین به صحرای کربلا، و روایت اصحاب امام حسین(ع) _ از جمله فعالیت هایی است که در بخش تولید محتوا انجام می شود.

کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون با تاکید بر اهمیت کتاب و کتاب خوانی گفت: در این ایام فعالیت اهدا کتاب با عنوان "نذر کتاب" ویژه کودکان محروم استان انجام می شود.

معرفی اصحاب امام حسین در روزهای محرم، مشاعره عاشورایی برای دهه دوم محرم، فعالیت یک حدیث یک نمایش، تولید کلیپ شعرخوانی اعضا برای محرم، معرفی کتابهای کانون با موضوع محرم، مسابقه نقاشی با موضوع محرم، شعرخوانی محرم ویژه  مربیان و اعضای مرکز، معرفی شخصیت کودکان کربلا از دیگر برنامه های مراکز فرهنگی هنری استان هرمزگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =