کارگاه آموزش آنلاین فیلم‌نامه‌نویسی ویژه نوجوانان خوزستانی در حال برگزاری است

کارگاه آموزش آنلاین فیلم‌نامه‌نویسی با همکاری کانون پرورش فکری خوزستان و انجمن سینمای جوان اهواز ویژه‌ی نوجوانان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، کارگاه آموزش فیلم‌نامه‌نویسی، ویژه نوجوانان 12 تا 17 سال خوزستانی با حضور ایرج عباسی و امیر حاتمیان از نویسندگان، فیلم‌سازان و مدرسین انجمن سینمای جوانان از 31 مردادماه 1399 در فضای مجازی فعالیت خود را آغاز کرده است و تا 5 شهریورماه ادامه دارد.

ایرج عباسی نخستین مدرس این کارگاه آموزشی کوتاه‌مدت در روز نخست این دوره مجازی به تعریف و آموزش تم، ایده و طرح، فیلم‌نامه و ساختار و تفاوت‌های آن با داستان و نمایشنامه پرداخت و در ادامه مدیوم سینما و تلویزیون و تفاوت‌های ساختاری آن با نمایشنامه و داستان را برای نوجوانان تشریح کرد.

چگونگی پیدا کردن ایده خلاقانه و بسط و گسترش آن به یک طرح فیلم‌نامه کوتاه دیگر مواردی بود که این مدرس سینما به نوجوانان آموزش داد.

امیر حمتیان دیگر مدرس این دوره آموزشی نیز در روز دیگر برگزاری این کارگاه، ضمن آشنا کردن نوجوانان با گزارش‌نویسی، ادبیات نمایشی و قالب‌های روایت آن به بیان مفاهیم ایده و ویژگی‌های ایده پردازی و رابطه ایده با طرح فیلم‌نامه پرداخت.

تشریح ساختار و عناصر فیلم‌نامه کوتاه و شیوه طرح نویسی دیگر مواردی بود که این مدرس سینما به نوجوانان تدریس کرد.

کارگاه آموزش آنلاین فیلم‌نامه‌نویسی ویژه نوجوانان خوزستانی در حالی هم‌چنان ادامه دارد که قرار است در بخش عملی آن با نظارت مدرسین این دوره نوجوانان اقدام به نگارش فیلم‌نامه کوتاه کنند.

گفتنی است: کارگاه آموزش آنلاین فیلم‌نامه‌نویسی نوجوانان با مساعدت وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و مهدی کیخائی سرپرست انجمن سینمای جوانان اهواز و همکاری مریم فهیم‌پور کارشناس هنرهای نمایشی، جمعی از کارشناسان و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی و حضور جمعی از اعضا نوجوان مراکز کانون خوزستان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =