دفاع مقدس بخشی از تاریخ بزرگ مقاومت و مظلومیت سرزمین ماست

اعضای انجمن داستان هور در روزهای پایانی مرداد در نشست مجازی با موضوع دفاع مقدس با حضور مهناز فتاحی نویسنده کودک و نوجوان و مدیرکل کانون کرمانشاه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مفاهیم ارزشی از جمله ایثار ، فداکاری و ازخودگذشتگی دست مایه ی آثار اعضای انجمن هور شد و در پنجمین جلسه ی انجمن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

جلسه پس از گوش جان سپردن به آیاتی از کلام الله مجید با به اشتراک گذاشتن فایل صوتی  یکی از اعضای مرکز دهگلان آغازشد که متنی در رابطه با ایثار و شهادت نوشته بود.آیدا امیری حسینی در این اثر با زبانی روان و خلاقانه، رشادت ها و تلاش های ارزشمند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را بیان کرده بود.

در ادامه ی جلسه معرفی یکی از کتاب های مهمان برنامه به نام (گم بی ) توسط عضو مرکز فرهنگی هنری قروه به اشتراک گذاشته شد. مونا رضایی در این فایل تلاش کرده بود که ضمن معرفی نویسنده کتاب، خلاصه ای از ماجرای داستان را نیز ارائه دهد.

در ادامه و در روند برگزاری جلسه  و پس از صحبت های ابتدایی مهمان جلسه ، دو اثر جهت نقد و بررسی به اشتراک گذاشته شد.

مهناز فتاحی نویسنده و مدیرکل کانون کرمانشاه و مهمان پنجمین جلسه ی انجمن داستان هور با دقت و حوصله به مطالعه ی آثار اعضا و نقد و بررسی آن ها پرداختند.

فتاحی در ابتدا با توجه به آثار اعضا که در حوزه ی دفاع مقدس بودند گفت : در آثار دفاع مقدس ما دنبال این نیستیم که بگوییم جنگ خوب است، ما جنگ طلب نیستیم و دوست نداریم جنگی اتفاق بیافته اما اگر جنگی اتفاق افتاد دفاع می کنیم و هشت سال دفاع مقدس نیز بخشی از تاریخ بزرگ مقاومت و مظلومیت سرزمین ماست.

طبق روال جلسات پس از به اشتراک گذاشتن فایل اثر، اعضا نظرات خود را بیان کرده و در پایان مهمان جلسه نظرات تکمیلی و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

مهناز فتاحی به اعضا توصیه کرد: به پایان داستان هایتان بیشتر فکر کنید و همین طور جملات داستان هایتان را از حالت شعاری دور نگه دارید  و تلاش کنید که با بهره گیری از توصیفات خوب و خلاقانه و تعلیق به جذابیت داستان هایتان کمک کنید.

 وی همچنین مطالعه ی کتاب هایی در حوزه ی دفاع مقدس که با قهرمان های نوجوان و شخصیت ها هم ذات پنداری کنند، را به بچه ها پیشنهاد داد.

فتاحی همچنین از خاطرات کودکی خود در دوران جنگ تحمیلی گفت و به بچه ها توصیه کرد: که در فضاهای نزدیک و قابل حس بنویسند و افرادی را پیدا کنند که آن روزها کودک و نوجوان بوده اند و خاطرات آن ها را دست مایه ی نوشتن آثارشان قرار دهند که قطعاٌ ایده های قشنگ در کنار قلم توانا، اثر هنری ارزشمندی را خلق خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =