نشست مجازی نقد آثار هنرجویان انجمن داستان کانون کردستان

نویسنده کودک و نوجوان بر لزوم توجه بیشتر به موضوع دفاع مقدس - به عنوان بخشی از تاریخ مقاومت و مظلومیت مردم ایران - در ادبیات تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهناز فتاحی در نشست مجازی انجمن داستان کانون پرورش فکری استان کردستان(هور) که با موضوع دفاع مقدس برگزار شد، آثار اعضای این انجمن را مورد نقد و بررسی قرار داد.

نویسنده رمان مطرح «فرنگیس» در نقد و بررسی آثار نوجوانان عضو این انجمن به آن‌ها گفت: در آثار دفاع مقدس ما دنبال این نیستیم که بگوییم جنگ خوب است، ما جنگ طلب نیستیم و دوست نداریم جنگی اتفاق بیفتد اما اگر جنگی اتفاق افتاد دفاع می‌کنیم.

وی توصیف‌های خوب و خلاقانه را عامل جذابیت بخشیدن به داستان‌های دفاع مقدس برشمرد و به نوجوانان توصیه کرد از بیان جمله‌های شعاری و تکراری پرهیز کنند و به پایان‌بندی مناسب داستان توجه بیشتری نشان دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه که در روزهای پایانی مرداد ۱۳۹۹ مهمان نشست مجازی انجمن داستان‌نویسی کانون کردستان شده بود همچنین مطالعه‌ی بیشتر کتاب‌های حوزه‌ی دفاع مقدس را به بچه‌ها پیشنهاد و توصیه کرد: افرادی را پیدا کنید که آن روزها کودک و نوجوان بوده‌اند و خاطرات آن‌ها را دست مایه‌ی نوشتن آثار خود قرار دهید تا بتوانید با ایده‌های ناب‌ و قلمی توانا اثری ارزشمند خلق کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =