کد خبر: 299227
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
بازدید 170
کارگاه های پرطرفدارنجومی در کانون لرستان

انجمن علوم ونجوم اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان با استقبال خوب اعضا و خانواده ها در حال فعالیت است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، انجمن و کارگاه های علوم ونجوم کانون پرورش فکری استان لرستان با هدف آشنایی کودکان ونوجوانان با علم نجوم و درک روشن از جهان و شناخت خداوند متعال در حال فعالیت است.
براساس این گزارش: فعالیت های نجومی کانون پرورش فکری استان لرستان به صورت تخصصی از سال 1396 تا به حال به صورت مستمر زیرنظر راضیه گلمرادی مدرس نجوم برگزار شده است. و کارگاه های تخصصی با اجرای طرح کودکان خرم آبادی در «سفر به فضا» آغاز شد که در این طرح حدود5000 دانش آموز با علم نجوم و... آشناشدند.
براساس این گزارش: کارگاه های مرکزتخصصی علوم ونجوم به صورت دوره هایی ازمبتدی تا پیشرفته، کارگاه های متنوع کیهانشناسی واجرای فعالیت های مختلف با مشارکت اعضای انجمن نجوم برگزار شدند. درحالی است که با شیوع بیماری کرونا فعالیتهای نجومی مرکز لرستان و انجمن علوم ونجوم به صورت مجازی در حال فعالیت هستند و کارگاه های برخط نیز از اول فصل تابستان بااستقبال خوب کودکان ونوجوانان برگزارشده اند.
گفتنی است: تشکیل نخستین باشگاه نجوم استان لرستان وبرگزاری این باشگاه علمی به طور مستمر، برگزاری کارگاه نجومی«کودکان خرم آبادی در سفر به فضا»، برگزاری کارگاه های متعدد نجومی برای دانش آموزان از پایه اول دبستان تا سوم متوسطه در طول سال تحصیلی، برگزاری کارگاه های ویژه هفته نجوم، برگزاری کارگاه های تخصصی رویت هلال ماه شوال به همراه پارامترهای رویت پذیری، برگزاری کارگاه تخصصی رصد طولانی ترین ماه گرفتگی قرن، برگزاری ویژه برنامه های هفته پژوهش و ارایه مقالات متعدد نجومی در سطح استان توسط کودکان و نوجوانان با موضوع های؛ نجوم، نجوم از منظر قرآن، نجوم و فناوری های فضایی و ... ازفعالیتی هایی است که در مرکز علوم ونجوم کانون پرورش فکری لرستان انجام شده است.
همچنین می توان به کسب مقام توسط اعضای باشگاه نجوم واعضای انجمن نجوم کانون لرستان در مسابقات مختلف، برگزاری کارگاه های نجوم از منظر قرآن، برگزاری کارگاه های تخصصی بارش های شهابی و رصد خورشید گرفتگی و بررسی صورتهای فلکی آسمان فصلهای مختلف سال بصورت تئوری و عملی و برگزاری کلاس های نجوم برخط استانی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =