اهدا کتاب به اعضای فعال کتابخانه های سیار روستایی و پستی

مربیان پستی و سیار روستایی سفیرانی هستند که در راستای تحقق عدالت فرهنگی، با ارسال کتاب و حضور در مناطق مختلف روستایی و شهری و اجرای فعالیت های فرهنگی هنری ادبی به کودکان و نوجوانان این مناطق خدمات رسانی می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ تقدیر از اعضای فعال کارگاه های مجازی تابستانی مراکز سیار روستایی و پستی انجام شد.  

ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی استان در این رابطه گفت: تحول یعنی براساس نیازهای زمان و مکان از امکانات موجود، به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم تا بیشترین بازدهی را داشته باشیم.

پذیرایی گفت:عارف کریمی مربی سیار روستایی شهرستان بندرعباس، با بررسی که بر روی کارگاه های مجازی خود انجام داد و با توجه به پایان یافتن کلاس های مجازی تابستان، در روستاهای ایسین، حضور پیدا کرد و از اعضای فعال کارگاه های تابستانه با اهدای کتاب و سرگرمی های سازنده تقدیر کرد.

کارشناس فرهنگی استان افزود: مربی سیار روستایی بخش فین نیز در اقدامی مشابه از اعضا روستایی رضوان تقدیر نمود.

وی افزود: در بخش پستی نیز  جهت پایدار سازی عضویت اعضا در مناطق کمتر برخوردار روستا؛ به اعضا کتاب اهدا شد و اعضا با مرکز پستی کانون آشناتر شدند.

ناهید پذیرایی با اشاره به سختی های کار مربیان سیار روستایی گفت:  کار مربیان پر تلاش سیار چند وجهی است. یعنی علاوه بر این که رانندگی می کنند و ماشین سیار روستایی را به نقاط کمتر برخوردار استان می برند؛ مربیگری می کنند و مجری و سخنور خوبی نیز هستند.

وی گفت: مربیان سیار در صف مقدم توسعه عدالت فرهنگی کانون هستند و امکانات فرهنگی را از شهرها به مناطق محروم می برند و تمام فعالیت ها را به خوبی انجام می دهند.  

پذیرایی افزود: مربیان  پستی و سیار روستایی سفیرانی هستند که در راستای تحقق عدالت فرهنگی، با ارسال کتاب و حضور در مناطق مختلف روستایی و شهری و اجرای فعالیت های فرهنگی هنری ادبی به کودکان و نوجوانان این مناطق خدمات رسانی می کنند.

گفتنی است خدمات کانون از طریق دو مرکز سیار و دو مرکز پستی به نقاط کمتر برخوردار و روستاهای استان می رسد؛ اما با توجه به گستردگی جغرافیایی استان و جمعیت بالای روستایی گسترش مراکز سیار روستایی از ضرورت بالایی برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =