کتابخانه های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفیق روزهای آفتابی و بارانی و حتی سخت بچه های شهر و روستا

کتابخانه های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفیق روزهای آفتابی و بارانی و حتی سخت بچه های شهر و روستاست و کانون استان برای گسترش فعالیت های اوقات فراغت با محوریت کتاب و فراهم آوردن لحظات شاد و مفرح برای کودکان روستایی و حاشیه مناطق کم برخودار شهری نهایت تلاش خود را انجام میدهد تا موجب برقراری عدالت فرهنگی در مناطق محروم حاشیه شهرها شده و کمبودهای فرهنگی کودکان و نوجوانان را تا حدودی جبران نماید .

علیرضا نوری مدیر کل کانون استان افزود : در این راستا استان زنجان دارای ۱۲ کتابخانه سیار روستایی و شهری می باشد . که با خودروهای کتابرسان خود تا شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها در روستای اطراف حضور پیدا میکنند تا با فعالیت هایب چون قصه گویی / کاردستی / پخش فیلم / نقاشی / امانت کتاب و ... شادی و لبخند را بر لبان کودکان این مناطق بنشانند .

نوری با اشاره به توجه کانون استان به کیفیت بخشی فعالیتها و رعایت عدالت محوری، تجهیز کتابخانه های سیار را به ابتدایی ترین امکانات امری ضروری دانست تا کودکان و نوجوانان به تساوی از فعالیتهای کتاب محور به صورت رایگان استفاده نمایند .

این مقام مسئول خدمات رسانی فعالیتهای فرهنگی کتابخانه های سیار کانون را فراتر از  اعداد و ارقام برشمرد و عنوان کرد: مربیان کانون با تمام عشق و علاقه ای که به کودکان دارند ساعتها و روزها در جاده در حال تردد هستند ودر  گرما و سرما در فضای باز روستا و شهر منتظر کودکان... تا بتوانند به رشد استعدادهای آنان کمک کنند که هیچ عددی نمی تواند محبت آنها را بیان کند.

لازم بذکراستکه تاکنون بیش از ۶۶ هزار جلد کتاب در اختیار کتابخانه های سیار قرار گرفته است که از این تعداد در یکسال گذشته ۴۴ هزار جلد کتاب امانت دهی شده است و بیش از ده هزار نفر نیز عضو رسمی این مراکز سیار هستند و 162هزار نفر بصورت نفر برنامه از خدمات این عزیزان بهره مند شده اند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =