نخستین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان قزوین

نخستین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با همراهی مدیرکل کانون استان و رییس گروه هنرهای تجسمی کانون برگزار شد.

نخستین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با همراهی مدیرکل کانون استان و رییس گروه هنرهای تجسمی کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 5 شهریور 1399، نخستین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان قزوین با هدف معرفی اهداف و رویکرد این انجمن برگزار شد.

«مژده اروجی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین و «مامک یحیی‌پور» رییس گروه هنرهای تجسمی کانون از تهران، مهمانان ویژه این انجمن بودند که این نشست با خوش‌آمدگویی آنها به اعضا، مربیان و دیگر حاضران در این نشست آغاز شد .

در ادامه رییس گروه هنرهای تجسمی کانون عکاسی را فعالیتی موثر در رشد تفکر و نگاه خلاقانه نوجوانان دانست که اگر با فن‌اوری همراه شود، می‌تواند علاوه بر ایجاد زمینه در سایر فعالیت‌ها از جمله فیلم‌سازی و پویانمایی، باعث جذب و حفظ نوجوانان در کانون شود.

وی در ادامه عکاسی را به عنوان یکی از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین رسانه های بصری معرفی کرد که در دوره احاطه اینترنت در جهان، ایجاد مهارت و فرهنگ‌سازی در این هنر برای نوجوانان لازم و اثربخش خواهد بود و استفاده از این هنر می‌توند در بروز خلاقیت ها و افزایش کارکردهای ذهنی و هنری نوجوانان نقش مهمی را ایفا کند.

 وی انجمن های هنری را فرصتی برای تبادل تجربه و تعامل صحیح و رقابت های درست اعضا دانست که منجر به برنامه‌ریزی در جهت آموزش و توانمندسازی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی و هنری می‌شوند.

تهیه بانک اطلاعاتی از اعضا و مربیان علاقمند به عکاسی، طراحی و برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری ورکشاپ های تخصصی و مهارتی، برگزاری نشست های تخصصی، برگزاری اردوهای مهارتی، ایجاد آرشیوی از عکس های ارزشمند و معرفی عکاسان به اعضای کانون و برگزاری نمایشگاه های حقیقی و مجازی از جمله برنامه‌هایی بود که یحیی‌پور برای ادامه فعالیت انجمن عکاسی پیش بینی کرد.

در پایان«نرگس پیله‌فروش‌ها» مربی فرهنگی استان و مسوول این انجمن که اداره این نشست را هم برعهده داشت، همراه با معرفی سومین آفرین واره عکاسی و شرایط شرکت در آن، درباره شرایط فعالیت و همکاری با انجمن عکاسی کانون استان، مطالبی را با حاضران مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =