کد خبر: 299255
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
سه پروژه کانون پرورش فکری در سنندج به بهره‌برداری رسید

همزمان با ایام گرامیداشت هفته دولت، مراکز فرهنگی - هنری شماره ۴ و شماره ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شعبه کانون زبان ایران با اعتبار12 میلیاردو و سیصد هزار تومان با حضور استاندار کردستان،نماینده مردم سنندج،دیواندره در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و شهرستانی و معاونین استاندار در سنندج افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان عصر چهارشنبه در آیین افتتاح  مراکز فرهنگی - هنری شماره ۴ و ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شعبه کانون زبان ایران اظهار داشت: احداث ساختمان شماره ۴ و کانون زبان ایران از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان است که از سال ۱۳۹۲ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

سهیلا شیخی با بیان اینکه در کانون زبان، زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی، عربی و روسی آموزش داده می‌شود، افزود: زیربنای این پروژه سه هزار و ۳۵۰ مترمربع در سه طبقه احداث شده که یک طبقه آن به مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سه طبقه دیگر به کانون زبان ایران اختصاص دارد.

وی اعتبار هزینه برای ساخت کانون زبان و ساختمان شماره چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج را بیش از ۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: طبقات این ساختمان به کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان، ۳۶ اتاق (از جمله ۱۶ کلاس آموزشی)، لابراتوار، سالن جلسات، سالن همایش، کلاس‌های علمی با تجهیزات کامل، کارگاه‌های پویا نمایی و هنری اختصاص پیدا کرده است.

همچنین به طور همزمان مرکز شماره ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در فرجه سنندج نیز افتتاح شد.

این پروژه از محل اعتبارات بانک جهانی و اعتبارات استانی(یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان) برای استفاده کودکان و نوجوانان حاشیه شهر سنندج احداث شده تا کودکان این مناطق نیز بتوانند از فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی و کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان بهره ببرند.

مرکز شماره ۵ کانون سنندج دارای سالن نمایش و سینما، سالن مطالعه، کلاس‌های آموزشی و بخش‌های مختلف فرهنگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =