کانون پرورش فکری در تربیت کودکان و نوجوانان نقش کلیدی دارد

نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به فعالیت‌های تاثیرگذار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نقش این نهاد را در تربیت بچه‌ها بسیار کلیدی دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیرکل کانون استان اصفهان ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون در روزهای شیوع بیماری کرونا گفت: فعالیت‌های این مجموعه زیربنایی است، چرا که دوران کودکی و نوجوانی را پوشش می‌دهد.
وی افزود: همان‌گونه که بارها از سوی امامان معصوم بیان شده فکر، ذهن و قلب بچه‌ها مانند زمین آماده است و اگر بذر خوب در آن کاشته شود، نتیجه خوبی به بار می‌نشیند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: بهتر است از این دوران به خوبی استفاده و آموزش‌های مفید علمی، ادبی، هنری و دینی متناسب به نوجوانان ارایه شود.
امام جمعه اصفهان با بیان این‌که تولید فیلم و نمایش برای کودکان و نوجوانان  با محتواهای مذهبی از  ضرورت‌ها است یادآور شد: امروزه محتوای فیلم‌ها برای نوجوانان متناسب با ساختار سنی آن‌ها نیست و لازم است کانون بیشتر تلاش کند تا محتواهای متناسب با الگوبرداری از دین و فرهنگ کشور خودمان برای نوجوانان و کودکان تولید کند.
وی هم‌چنین با اشاره به اهمیت شناسایی  ظرفیت  و استعداد کودکان اظهار کرد: باید برای آموزش به کودکان به‌ویژه در موضوع‌های دینی و مذهبی اولویت‌بندی صورت گیرد و آموزش‌ها متناسب با سن آن‌ها باشد تا بچه‌ها را خسته یا دین‌زده نکند.
نماینده‌ی ولی‌فقیه در اصفهان در پایان با اشاره به فعالیت‌های مفیدی که در کانون برای گروه‌های سنی مختلف انجام می شود، عنوان کرد: استعداد سنجی که در کانون انجام می‌شود از فعالیت‌های خوبی است که کودکان و نوجوانان را برای انتخاب‌های آینده راهنمایی می‌کند.
سیدمحمد قلمکاریان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ارایه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =