تکرار و تمرین، راز موفقیت در عکاسی است

حوری داوودی، کارشناس آفرینش‌های هنری کانون سیستان و بلوچستان در سومین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون فارس گفت: تکرار و تمرین، راز موفقیت در عکاسی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، داوودی در ادامه‌ی این نشست مجازی که با موضوع «نقش عناصر بصری در عکاسی» و با حضور اعضای نوجوان و مربیان هنری کانون فارس برگزار شد، گفت: در عکاسی گاهی زاویه‌ی عکاسی انتخاب شده زیبا نیست و عکس را هم نازیبا می‌کند. بهتر است از زوایای مختلف یک سوژه عکس گرفت تا تفاوت را احساس و طلایی‌ترین شرایط را کشف کرد.

او تکرار و تمرین را راز موفقیت عکاسان حرفه‌ای دانست و گفت: خلاقیت در کنار قوانین و اصول کاری کمک می‌کند تا تصاویر مطلوب‌تری را ثبت کرد. خلاقیت همان چیزی است که حرف آخر را می‌زند؛ به جای غرق شدن در تئوری و قوانین عکاسی باید خلاقیت را چاشنی کار کرد.

این کارشناس هنری در ادامه با اشاره به عناصر بصری گفت: مبانی عناصر بصری یا مبانی هنرهای تجسمی به معنای سواد چگونه دیدن است؛ در واقع بایستی عناصر را ساده کرد، به آنها معنی داد و چگونگی کنار هم قرار دادن و کجایی محل استقرارشان را مفهوم بخشید.

داوودی در ادامه به ۹ عنصر پایه‌ای که در ساختن عکس نقش اساسی ایفا می‌کنند (نقطه، خطوط، سطح، فرم، بافت، رنگ، کنتراست، خطوط‌طلایی و ترکیب‌بندی)  اشاره کرد و در ارتباط با هر کدام از این عناصر توضیح داد.   

 زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس نیز با حضور در این نشست گفت: تلاش می‌شود تا در این نشست‌های مجازی، نوجوانان، درس‌های کارگاهی را با هدایت و راهنمایی مربیان وکارشناسان به صورت علمی و عملی بیاموزند و عکاسی را تجربه کنند.

شناخت عناصر بصری همراه با پرورش خلاقیت در به تصویرکشیدن موضوعات عکاسی، در کنار شناخت اصول فنی و تکنیکی و ثبت نگرش خلاقانه از دیگر اهدافی بود که به گفته‌ی افتخاری در انجمن عکاسان کانون فارس دنبال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =