احیای صنایع دستی بومی راه‌کارهای برای تحقق شعار کانون

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان احیای صنایع دستی بومی را گامی مهم در تحقق شعار کانون(آینده ساختنی است) معرفی کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان در بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری زهک بر آموزش هنرهای بومی و محلی به اعضا تاکید کرد.

معصومه هادی در همین رابطه گفت: آشنایی با هنرهای اصیل علاوه بر تقویت هویت ملی یکی از شیوه‌های موثر ایجاد مهارت است که خود عاملی برای توانمندسازی و شکل‌گیری روحیه‌ی خودباوری است.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال(جهش تولید) عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر با آگاهی از اهمیت نقش تولید در خودکفایی کشور، در سخنرانی‌های خود همواره بر این اصل مهم تاکید داشته‌اند.

مدیرکل کانون سپس افزود: استان پهناور سیستان و بلوچستان با توجه به تنوع فرهنگی و قومی خود مهد هنرهای اصیل و زیبایی است که با احیای آنها می‌توان هم هنرآموزان را با پیشینه‌ی غنی فرهنگی و تاریخی‌شان پیوند زد و هم گامی در جهت تولید برداشت.

هادی هم‌چنین با اشاره به رویکردهای متنوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در تلاش برای پرورش استعدادهای نسل آینده‌ساز کشور، آموزش مهارت‌های گوناگون را یکی از مسیرهای مهم در تحقق شعار کانون «آینده ساختنی است» دانست.

وی در ادامه با بازدید تعدادی از آثار اعضای مرکز فرهنگی‌هنری زهک از جمله خامه‌دوزی و حصیربافی، توصیه به رونق دادن این هنرها و حمایت از علاقه‌مندان کرد و از مربیان سایر مراکز استان خواست با توجه به توانمندی‌های بومی، این فعالیت‌ها را در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =