مربیان هنری کانون فارس با «کاربرد کاردستی در کارگاه نقاشی» آشنا شدند

نشست تخصصی مجازی مربیان هنری با موضوع «کاربرد کاردستی در کارگاه نقاشی» با حضور خدیجه موسوی، مربی هنری کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ک لکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، موسوی یکی از روش‌های آموزشی مؤثر که باعث ارتقای سطح یادگیری و پرورش قوه‌ی خلاقیت و ابتکار کودک و نوجوان می‌شود را هنر نقاشی و کاردستی عنوان کرد و گفت: کودک و نوجوان با تفکر خود دست‌سازه‌های سه بعدی خلق می‌کند که این فعالیت باعث رشد جسمانی(هماهنگی بین حواس پنج‌گانه، توانایی کنترل عضلات)، رشد عقلانی، که نتیجه‌ی هدف‌دار بودن این فعالیت و فرایند تجزیه تحلیل عقل است،تقویت خلاقیت، ساختن و خلق‌کردن می‌شود و  تأثیر شگرفی بر روح و عاطفه‌ی کودک دارد.

او گفت: این فعالیت‌ها اغلب به‌دلیل گروهی بودن، بر روابط اجتماعی نیز تأثیر دارد.  کودک و نوجوان با هنر نقاشی، رؤیاها، تخیلات، احساسات و حالات درونی خود را تجسم و به‌تصویر می‌کشد و ترکیب و هماهنگ‌کردن دو هنر کاردستی و نقاشی در قالب یک فعالیت هدف‌دار باعث تفکر، تعمق و رشد هرچه بیشتر خلاقیت عضو می‌شود.

این مربی هنری، یکی از راه‌های علاقه‌مند کردن اعضا برای شرکت در کارگاه‌های هنری را ایجاد تنوع دانست و گفت: کاردستی یکی از ابزارهایی است که می‌تواند در این زمینه به مربیان کمک کند تا بتوانند در راستای اهداف خود جذابیت بیشتری را برای کودکان ایجاد و به پرورش خلاقیت آنها کمک کنند.

نشست‌های مجازی هنری با هدف ارتباط کارشناسان و مربیان و ایجاد فضای آموزشی با تکیه بر تجربه‌های مربیان، در زمان همه‌گیری ویروس کرونا که امکان برگزاری نشست‌های حضوری وجود ندارد برنامه‌ریزی و در کانون فارس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =