کد خبر: 299391
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
بازدید 494
هدف مربی هنری، پرورش قدرت تفکر و خلاقیت است

نشست تخصصصی مجازی مربیان هنری کانون فارس با عنوان «نقش مربی در کارگاه‌های هنری با هدف پرورش خلاقیت» با حضور زینب بعقوبی در کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، زینب یعقوبی، مربی هنری کانون فارس در این نشست، خلاقیت را به‌کارگیری توانایی‌های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم تازه عنوان کرد و گفت: فرایند خلاقیت دارای شش مرحله‌ی: حقیقت‌یابی، پالایش، تجزیه، تحلیل، ایده‌یابی، راه‌حل‌یابی و بازخوردگیری است.

این مربی هنری، ویژگی افراد خلاق را برخورداری از هوش، توانایی ایجاد ایده‌های فراوان در ذهن، توانایی شکستن قاعده و قانون‌های موجود و یافتن قوانین جدید، ابتکار،  استقلال رأی، اعتماد به نفس، ریسک‌پذیری، تمرکز ذهنی، احساس نیاز به انجام کار  و  نیاز به کسب موفقیت برشمرد.

او گفت: هدف کار یک مربی کودک به هیچ وجه آموزش تخصصی هنر به کودکان نیست. مقصود اصلی مربی پرورش قدرت تفکر و کمک به پیدا کردن راه، جهت رشد ذهنی و خلاقیت در به‌وجود آوردن یک اثر هنری است که خود کودک تمام مراحل کار را تنهایی به‌سرانجام رسانده و مربی فقط نقش راهنما را برای او داشته باشد. مهربان بودن وپذیرش کودک با عشق و علاقه، برخورداری از توانایی‌های ذهنی، جسمی و روانی، راهنما و مشوق خوب بودن، خلاقیت، اعتماد به نفس بخشیدن به کودک، آگاهی دادن به والدین و داشتن برنامه و قاعده‌ی کاری نیز ویژگی‌هایی بود که یعقوبی برای مربیان هنری برشمرد.  

یعقوبی در پایان گفت: متفاوت دیدن باعث پیشرفت شناختی و دیدگاهی کودک شده، از او انسانی جستجوگر می‌سازد و مربی در تقویت نگاه متقاوت کودک و نوجوان نقش اساسی دارد.  

به گفته‌ی او: در صورت نبود شرایط و محیط مطلوب برای رشد و پرورش تخیلات و شناخت‌های عملی کودک، خلاقیت‌های او در حد ضعیف ظهور کرده و نمی‌تواند رشد مناسبی را رقم بزند و ایجاد این شرایط مطلوب جز با دلسوزی و تلاش مربی مقدور نخواهد شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =