تولید بازی رومیزی «شغال هفت ‌رنگ» در کانون

بازی رومیزی «شغال هفت رنگ» بر اساس داستانی از مثنوی معنوی، طراحی و آماده تولید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ۱۰ بازی رومیزی و کارتی برگرفته از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی هم‌چون مثنوی‌ معنوی مولانا، منطق‌الطیر عطار نیشابوری، کلیله و دمنه، تاریخ بیهقی و... و همچنین ادبیات معاصر شامل آثار نیما یوشیج، حبیب یغمایی و... از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طراحی شده است.
بازی رومیزی «شغال هفت رنگ» یکی از بازی‌های مجموعه «میز بازی ایرانی» است که برای کودکان بالای هفت سال طراحی شده است.
بر اساس این خبر، شغال هفت رنگ از خانواده بازی‌های مهره و صفحه شبیه بازی‌های جورکردنی و دوز است. در این بازی حافظه تصویری، تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و مهارت‌های راهبردی به چالش کشیده می‌شود.
این بازی برای دو نفر طراحی شده است که در آن بازیکنان سعی می‌کنند با حرکت توکن‌های هر ستون ضمن جمع کردن توکن‌های هم‌رنگ راهبردهایی را ترتیب بدهند که حافظه حریف به چالش کشیده شود.
در ۳۶ توکن وجود دارد، ۳۵ توکن در هفت رنگ، و یک توکن ردپای شغال، بازیکنان باید همه توکن‌ها را به پشت روی میز پخش کنند و بر بزنند، سپس به صورت ستون‌های چهارتایی در ۹ ستون توکن‌ها را بچینید. توکن ردپای شغال در یکی از ستون‌ها که معادل خمره‌های رنگ است، جای دارد. بازی تا پیدا کردن توکن شغال ادامه پیدا می‌کند زمانی که توکن ردپای شغال، رو شد، بازیکنان امتیازهای خود را شمارش خواهند کرد.
بر همین اساس، هر بازیکن در هر بار بازی می‌تواند یک نشانه یا توکن را رو کند یا یکی از توکن‌های رو شده را جابه جا کند. در صورتی‌که با این حرکت بتواند در صفحه، دو توکن هم‌رنگ را نمایان کند آن دو را به عنوان امتیاز بر خواهد داشت. به این صورت در روند بازی ستون‌ها کوتاه شده تا زمانی که توکن شغال نمایان شود. هدف این بازی به دست آوردن بیشترین توکن است.
یادآوری می‌شود طراحی این بازی‌ها با الهام و اقتباس از داستان‌های ادبیات فارسی به سفارش اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۷ آغاز شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =