در انجمن های کانون استان بوشهر "کادربندی در عکاسی" و "پادکست و فن بیان در قصه گویی" مطرح گردید

کانون استان بوشهر یک انجمن عکاسی با موضوع "کادربندی در عکاسی" و سه انجمن قصه گویی با موضوع "پادکست قصه گویی و فن بیان در قصه گویی" ویژه اعضا نوجوان استان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، شانزدهمین نشست تخصصی مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان بوشهر با موضوع "کادربندی در عکاسی" و با تدریس علی خوش‌جام برگزار شد. این نشست که در روز ۲۹ مرداد  راس ساعت ۱۱ تا ۱۲ برگزار گردید. علی خوش‌جام جلسه را با سوالی در خصوص کادر و کادربندی آغاز کرد و از اعضا خواست تا هریک تعریف خود را از کادر بگویند تا کارگاه به صورت تعاملی و دو سویه پیش برود.

در ادامه ایشان ضمن جمع بندی و ارایه تعریف کادر گفت: در کادربندی مناسب باید به اصول و قوانین آن از جمله "نقطه طلایی" و "زاویه دید" توجه کرد.و سپس به صورت مفصل و همراه با ارائه نمونه اثر به توضیح و توجیه نقطه طلایی و زاویه دید برای اعضا و مربیان پرداخت.

همچنین انجمن قصه گویی مجازی استان بوشهر نیز یازدهمین نشست تخصصی خود را در این ایام با عنوان "فن بیان در قصه‌گویی" با حضور مدرس و قصه گوی نمونه کشوری "وحید خسروی" برگزار نمود.

در این نشست تخصصی مجازی که در روز ۲۹مرداد ماه ساعت ۱۱ صبح برگزار شد. خسروی با توصیف اهمیت و ضرورت پرورش صدا و آموزش صحیح فن بیان برای اجرای یک قصه گویی حرفه ای گفت: برای تقویت و پرورش صدا، همچنین حفظ و نگهداری مناسب و مطلوب آن، چگونگی رعایت اصول بهداشتی و نیز داشتن تفذیه ی مناسب از نکات مهم این موضوع است. سپس ایشان به ارائه تمریناتی برای تقویت صدای نوجوانان و قصه گویان کانونی پرداخت که میتواند در ادامه راه قصه گویی تاثیر گذار باشد.

برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی کشوری استان بوشهر نیز همچنین دوازده و سیزدهمین نشست انجمن مجازی قصه گویی را با عنوان های؛ "پادکست قصه گویی و فن بیان در قصه گویی" برگزار کرد.شایان ذکر است این جلسات با تدرس زهرا میرزایی‌خواه، سوسن حیاتی و قمر غلامیان برگزار شد.

بخش اول در ۵ شهریور ماه، زهرا میرزایی خواه و سوسن حیاتی درخصوص مراحل ساخت یک پادکست از جمله؛ ضبط کردن صدا تک نفره و یا میزگرد، ادیت، میکس، تدوین و انتشار آن  فایل های صوتی پرداختند.

بخش دوم ۱۲ شهریور ماه، قمر غلامیان ابتدا تمریناتی جهت گرم کردن صدا به فراگیران داد  و سپس مباحث مربوط به بکاربردن کلمات و جملات ناقص وکامل و نیز بکارگیری نکات دستوری در فن بیان  را مطرح کرد.

مدرسان این کارگاه آدرس های پادکست رادیو کودکان دنیا و گروه قصه گویی و همچنین لیست بهترین پادکست های فارسی وداستانی را برای فراگیران ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =