کد خبر: 299653
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
بازدید 802
مربیان هنری با «تکنیک چاپ ژلاتینی» آشنا شدند

نشست تخصصی مربیان هنری کانون فارس با موضوع «تکنیک چاپ ژلاتینی» و با حضور عاطفه طباطبایی، مربی هنری کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در تازه‌ترین نشست مجازی مربیان هنری کانون فارس «تکنیک چاپ ژلاتینی» بررسی شد.

طباطبایی باتعریف این نوع چاپ گفت:  چاپ ژلاتینی در دسته‌ی چاپ‌های منو پرینت طبقه‌بندی می‌شود وبااستفاده از مهرها و ماسک‌ها مورداستفاده قرار می گیرد. این چاپ غیر سمی است و برای کارگاه‌های کودک و نوجوانان مناسب است.

به گفته‌ی این مربی هنری،  برای چاپ ژلاتینی که بسیار جذاب بوده و هم روی کاغذ و هم پارچه قابل استفاده است، نیاز به پد ژلاتینی است که با موادی مانند پودر ژلاتین، گلیسرین، الکل و آبی که به دمای جوش رسیده باشد، ساخته می‌شود.

طباطبایی افزود: به دلیل وجود الکل، پدهای ژلاتینی تا ۶ ماه ماندگاری دارند  و بعد از تهیه پد با رنگ‌های پارچه، اکرولیک، گواش و رنگ‌های انگشتی که در اختیار اعضا قرار می‌گیرد، کودکان و نوجوان شرکت‌کننده در فعالیت می‌توانند با خلاقیت خود،  دست به چاپ بر روی کاغذ و پارچه بزنند و لذت ببرند.

نشست‌های تخصصی مربیان هنری با هدف توانمندسازی مربیان در زمانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری جلسات و نشست‌های آموزشی حضوری فراهم نیست، در فضای مجازی و هر بار با راهبری یکی از مربیان هنری و کارشناسان کانون فارس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =