تلاش و همدلی همه همکاران برای زمینه‌سازی و هماهنگی کارگاه‌های بر خط فصل پاییز ضروری است

قاسم سلیمانی، مدیرکل کانون البرز، در سیزدهمین جلسه شورای فرهنگی  کانون استان بر لزوم همدلی و همکاری هر چه بیشتر همکاران بخش های مختلف کانون برای اجرای فعالیت‌های مطلوب‌ترو  در فصل پاییزتاکید کرد. 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز این مقام مسوول  در ابتدای این نشست با تشکر از همه همکاران کانون البرز، به فعالیت‌های خوب کانون استان  در فصل تابستان اشاره کرده و موقعیت کانون استان را رضایت‌بخش خوانده و افزود اگر چه  تا حدودی در قیاس با  مراکز کانون در کشور، آمار رضایت بخشی داشته‌ایم  اما رضایت کامل زمانی است که ما ارزیابی درستی از کارگاه‌ها داشته باشیم و بدانیم  از نظر کیفی نیز کارگاه‌ها  را به خوبی اجرا کرده و به نقطه‌ی پایان مطلوبی رسیده‌ایم  هرچند  با این وجود نیز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل بسیار فاصله داریم و باید سعی کنیم با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات شرایط بهتری فراهم کنیم .

 سلیمانی  خطاب به مربیان مسئول مراکز که به عنوان میهمانان این نشست حضور داشتند  گفت توقع داریم که مربیان مسئول شرایط متفاوت تری نسبت به در گذشته فراهم کنند و ضمن شناخت صحیح توانمندی های خود و همکاران محترم‌شان،با همکاری و همدلی بیشتر و دوری از رخوت و سستی برای اجرای فعالیت های مطلوب‌تر تلاش کنند .

وی همچنین از مسئولان مراکز خواست که ضمن تماس‌های تلفنی با اعضا و مدارس اطراف مرکز، زمان‌کاری دانش‌آموزان را جویا شده و فعالیت‌های مراکز را در اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌ریزی و با توجه به توان و مهارت نیروی انسانی مرکز خود برنامه‌ریزی کنند و حضور مستمر کارشناسان و دقت نظر آنان را گام بزرگی در جهت ارتقا عملکرد مربیان در کارگاه‌ها دانست.

لزوم توجه به انجمن‌های تخصصی استان و حضور فعال مربیان و  اعضا در این انجمن‌ها، مطالبه دیگر مدیر کل کانون البرز در سیزدهمین نشست شورای فرهنگی استان بود این مقام مسئول با اشاره به اهمیت فعالیت‌های بخش نوجوان و همچنین بستر انجمن ها برای حفظ و پایدارسازی اعضای ارشد کانون،  این فضای ارتباطی  را مناسب دانست  و افزود امیدوارم  بتوانیم ارتباط بسیار خوبی با اعضا داشته باشیم  و با  پاسخگویی مناسب  به خانواده‌ها و فرزندانشان، شرایط حضور فعال اعضا در کانون مجازی را بهتر از قبل فراهم کنیم، چرا که اگر چنین شرایطی فراهم نشود، یقینا در آینده بسیار نزدیک با مشکلات متعددی رو ‌به رو  خواهیم شد .

رییس شورای فرهنگی کانون البرز همچنین از اعضای شورای فرهنگی و مسوولان مراکز خواست تدابیر لازم را در  زمینه  ایجاد تعامل و همدلی بین همکاران داشته باشند و هرگونه نقص در امکانات و توان مربیان را به زودی اطلاع دهند

توجه به جشنواره قصه گویی و ایجاد شرایط بهتر برای انجمن قصه گویی با توجه به اینکه قصه گویی یکی از فعالیت‌های زیربنایی کانون است در بخش‌های اعضا، زنان و مردان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و به ویژه در بخش مربیان کانون و لزوم فعال سازی ویژه این بخش از دیگر نکاتی بود که توسط مدیرکل کانون البرز مورد تاکید قرار گرفت.

سلیمانی با اشاره به دستورالعمل تدوین شده برای کارگاه های ترم پاییز لزوم آسیب شناسی خوب است فعالیت های تابستان را مورد تاکید قرار داده و برنامه‌ریزی مناسب ستاد کشوری برای ترم پاییز را اعلام کرده و از همکاران خواست در زمینه  مطالعه دقیق  و انتقال مطالب و مطالبات معاونت محترم فرهنگی کانون کشور و سایر مسئولان ارشد کانون نهایت تلاششان را کرده و به نحوی  برنامه‌ریزی کنند که فعالیت‌های کانون مجازی به خوبی به خانواده ها و اعضا معرفی شده و استفاده حداکثری توسط آنان صورت پذیرفته و در ترم‌های آتی اگر چنانچه شرایط بیماری کرونا ادامه داشت و مجبور به حضور اعضا در فضای مجازی بودیم، از این بستر نهایت بهره را ببریم .

حضور پر رنگ تمام مربیان از ابتدا تا انتهای فرآیندها در بخش‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی و اجرا و ارزیابی آخرین مطالبه مدیر کل کانون در این نشست فرهنگی بود .

 در ادامه جلسه مهری فلاح معاون فرهنگی اجرایی کانون البرز در سخنانی گزارشی کوتاه از نحوه برگزاری کارگاه‌های برخط استان در دو سطح کارگاه‌های استانی و مراکز  ارائه داده و سپس به تشریح از تهیه بسته‌های فرهنگی ویژه فصل پاییز و زمستان برای دانش آموزان و تعامل  با مدیران مدارس جهت معرفی و حضور دانش‌آموزان در این کارگاه‌ها سخن گفت .

فلاح همچنین  از تدارک فعالیت‌های متناسب با توان و گروه سنی دانش آموزان و استفاده  درست از اوقات فراغت گروه‌های سنی مختلف و کمک به یافتن زمینه‌های توان  دانش‌آموزان در یک برنامه‌ریزی نسبتا بلند مدت خبر داد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص آسیب‌شناسی فعالیت های مجازی و برنامه های فصل پاییز نیز برای همکاران سخن گفته و داشتن مشکلات را طبیعی خواند و افزود امیدواریم این تجربیات منجر به اتفاق های خوبی شود و روز به روز از حجم مشکلات کاسته و به کیفیت کارگاه‌ها بیفزاییم.

 لیلی همتی مسئول انجمن قصه گویی کانون  البرز  نیز در سخنانی  به  دستورالعمل های کشوری حوزه قصه‌گویی اشاره کرده و از اتفاقات خوبی که در این انجمن افتاده است  سخن گفته و بر لزوم حضور پررنگ و موثر  همه همکاران  به ویژه مربیان فرهنگی در نشست‌های انجمن قصه‌گویی تاکید کرد.

در ادامه نرمین کریمی کارشناس فرهنگی استان نیز انتظارات  بخش فرهنگی از مراکز فرهنگی هنری را مطرح کرده و بر حضور مستمر اعضای مراکز در کارگاه‌های بخش عمومی و تخصصی تأکید و از همکاران خواست نهایت همکاری و هماهنگی را در این بخش‌ها داشته باشند.

بحث و گفتگو در خصوص شیفت بندی مراکز،  تجهیزات مراکز  در حوزه امکانات بر خط و ایجاد شرایط بهتر برای حضور  فعال مربیان در انجمن ها و فعالیت‌های جاری مراکز،  از دیگر نکاتی بود که در پاسخگویی به سوالات مربیان  مسوول و دغدغه های آنان بخش انتهایی این نشستمطرح شد. .

 لازم به توضیح است سیزدهمین جلسه نشست شورای فرهنگی کانون البرز با حضور مدیرکل، معاون، کارشناسان و مسوولان مراکز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی روز شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹، از ساعت ۱۴/۳۰تا ۱۷/۳۰ در کتابخانه کودک مرکز مجتمع کانون کرج برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =