کودکان و نوجوانان هرمزگانی با حماسه آفرینان دفاع مقدس آشنا می شوند

مدیر کل کانون هرمزگان اعلام داشت: نوجوانان ما برای تمرین زندگی کردن، نیاز به الگوی مناسبی چون شهدا دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان اعلام شد.

پروین پشتکوهی مدیر کل کانون استان هرمزگان ضمن تبریک فرا رسیدن این هفته اظهار داشت: دفاع مقدس اوج دلدادگی، اخلاص، فداکاری و نهایت عاشقی است.

مدیر کل کانون هرمزگان اعلام داشت: نوجوانان ما برای تمرین زندگی کردن نیاز به الگو دارند و چه الگو و اسطوره ای بهتر از شهدا وجود دارد.

پشتکوهی گفت: رسالت ماست که به شکلی بسیار مناسب و با زبان و کلام  شیوا شهدای عزیزمان را به ایشان  معرفی کنیم و هفته دفاع مقدس را پاس داریم.

وی با تاکید بر این که معرفی شهدا به هفته دفاع مقدس ختم نمی شود گفت: همه روز های سال متعلق به شهداست و این الگو سازی همه روزه  صورت می گیرد.

در ادامه پروین پشتکوهی اعلام کرد: با همکاری انجمن عکاسان نوجوان کانون هرمزگان، فراخوان عکاسی با عنوان مدافعان وطن ویژه مخاطبان ۷ تا ۲۲ سال در حال برگزاری است.

پشتکوهی افزود: این فراخوان در قالب پنج شنبه های عکس و با موضوع مدافعان وطن که شامل مدافعان سلامت، مدافعان امنیت، مدافعان حرم و مدافعان فرهنگ و هنر می باشد؛ در حال برگزاری است.

وی افزود: هدف این فراخوان، پاسداشت ارزش های اسلامی میهن مان ایران و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیر کل کانون هرمزگان افزود: در بخش ویژه فراخوان عکاسی مدافعان وطن، کلیه مربیان فرهنگی هنری و ادبی کانون پرورش فکری می توانند شرکت می نمایند.

وی اظهار داشت: طی این هفته از آثار برتر تقدیر و نمایشگاه مجازی آثار در صفحه اینستاگرام انجمن و بخش گالری سایت کانون هرمزگان بارگذاری می شود.

پشتکوهی در بخش بعدی صحبت هایش افزود: همچنین فراخوان  قصه گویی با موضوع اربعین حسینی، دفاع مقدس و موضوع آزاد از هفته گذشته از سوی انجمن قصه گویی استان اعلام گردیده است.

وی افزود: علاقمندان می توانند فیلم قصه گویی خود را تا ۱۴ مهر ۹۹ به دبیرخانه انجمن از طریق واتساپ به  شماره ۰۹۹۰۸۷۱۷۹۵۶ ارسال نمایند.

مدیر کل کانون هرمزگان اعلام داشت: آثار در ۲ قالبِ ویدئو و یا پادکست و در حدّاکثر زمان ۵ دقیقه  قابل ارائه می باشد.

وی گفت: اسامی قصه گویان برگزیده در روز یکشنبه  ۲۰ مهرماه ۱۳۹۹ اعلام خواهد شد.

مدیر کل کانون هرمزگان همچنین خبر رونمایی از کتاب صوتی با همکاری  بنیاد حفظ آثار  و نشر ارزش های دفاع مقدس را اعلام کرد.

وی افزود: با همکاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در طول این ایام پادکست شعرخوانی کودکان و نوجوانان هرمزگانی پخش می گردد.

همچنین در طول این هفته ویژه برنامه هایی همچون دیدار از خانواده معظم شهدا، معرفی کتاب های دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان، قصه گویی با موضوع دفاع مقدس در فضای مجازی توسط مربیان برگزار می شود.

روز چهارشنبه ۲ مهر ماه ساعت ۲۰ نیز سرهنگ محمد دهقانی از رزمندگان و جانبازان قهرمان استان هرمزگان، در برنامه زنده از طریق اینستاگرام انجمن قصه گویی کشوری به روایت دفاع مقدس می پردازد.

شایان ذکر است؛ در اولین روز این هفته فیلم سینمایی ویلایی ها به کارگردانی منیره قیدی محصول سال  ۱۳۹۵  با موضوع دفاع مقدس ویژه همکاران و خانواده های آنان در سینما کانون هرمزگان اکران گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =