ضرورت روایت‌گری قصه‌های دفاع مقدس

همزمان با ۳۱ شهریور ماه و اولین روز از هفته دفاع مقدس دوازدهمین جلسه انجمن قصه گویی کانون خراسان جنوبی با موضوع ضرورت روایت‌گری قصه های دفاع مقدس با حضور حجت مساح از مربیان قصه گوی کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، دوازدهمین جلسه انجمن قصه گویی کانون خراسان جنوبی  همزمان با اولین روز از هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس با حضور حجت مساح مربی فرهنگی و روایت گر قصه‌های دفاع مقدس به صورت مجازی به مرحله اجرا درآمد.

در این نشست مساح به بیان ضرورت و اهمیت روایت‌گری قصه‌های دفاع مقدس پرداخت و ضمن معرفی چند کتاب بر استفاده از منابع معتبر جهت بیان قصه های دفاع مقدس تاکید کرد.

وی استفاده از کتاب‌ها ، فیلم‌ها، گفتگو با ایثارگران، هم‌رزمان و بیان خاطرات مادران شهدا را از مهمترین منابع بکر جهت روایت گری و بیان قصه‌های دفاع مقدس دانست و یادآور شد: در روایت گری این قصه‌ها باید دقت کنیم تا تاریخ دفاع مقدس تحریف نشود.

مساح همچنین تاکید کرد در بیان این قصه ها لازم است از شخصیت‌های قصه اسطوره‌های دست نیافتنی نسازیم بلکه در ذهن مخاطب از شهدا و رزمندگان به عنوان قهرمانان داستان و اسوه‌هایی دست یافتنی تصویر سازی کنیم.

بر اساس این گزارش پایان بخش این جلسه انجمن، معرفی کتاب‌های موجود در مراکز جهت روایت‌گری قصه‌های دفاع مقدس و همچنین بیان  این قصه‌ها و انتقال مفاهیم آن در قالب طنز مورد نقد و بررسی حاضران در این جلسه قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =