توانمندی های کانون لرستان درنمایشگاه بزرگ دفاع مقدس خرم آباد

نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس خرم آباد، بخشی ازدلاورمردی های حماسه سازان هشت سال جنگ را به نمایش گذاشته است، و اداره کل کانون پرورش فکری لرستان نیز بخشی از توانمندی های خود را دراین نمایشگاه به معرض دید عموم قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون: نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس، از31 شهریورماه1399 به مدت یک هفته در محل نمایشگاه های بین المللی خرم آباد افتتاح شد.
محمدجوادمحمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان درمراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: دراین نمایشگاه بخشی ازدلاورمردی های حماسه سازان هشت سال جنگ را به نمایش گذاشته شده است، و کانون پرورش فکری لرستان نیز بخشی از توانمندی های خود را در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی در معرض دید عموم قرار داده است.

محمدی با گرامی داشت چهلمین سالروز دفاع مقدس افزود: تبیین مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان یک ضرورت مهم و اساسی است و انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به بچه ها با واسطه های تربیتی مانند، نقاشی، قصه گویی، نمایش، شعر و داستان و... به راحتی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد:در این نمایشگاه تعدادی از آثار برتر نقاشی و سفالگری اعضای مراکز کانون از سراسر استان و کتاب های چاپ کانون با موضوع دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.
محمدی اظهارداشت: محمدسپهوند عضومرکزشماره۲خرم آباد نیزقصه ی شهادت بهنام محمدی را روایت می کند که در همزمان با افتتاح نمایشگاه و حضور مسئولان ارشددرغرفه کانون، به اجرای قصه گویی پرداخت که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت و دو تئاتر با موضوع جنگ و دفاع مقدس روایت هایی از زندگی شهدای والا مقام و جنگ با عناوین« فرکانس» و «کارنامه»  توسط انجمن نمایش استان آماده اجرا و انتشار شده است.
مدیرکل کانون لرستان با بیان این نکته که محتوای آثار دفاع مقدس بسیار مهم است عنوان داشت: مفاهیمی مانند؛ ایثار و شهادت، خودگذشتگی و خودباوری در تولید آثار مد نظر قرارگیرد.
وی اظهارداشت: دربزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس برنامه‌ها ی متنوع فرهنگی، هنری و ادبی از سوی مراکز کانون در سراسر استان پیش بینی شده و در حال اجرا هستند که در آنها توجه ویژه ای به گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام مورد توجه بوده است.که با توجه به شرایط بوجود آمده و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، بسیاری از این برنامه ها در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان کودک و نوجوان برگزار ومنتشر می شوند.
گفتنی است: غرفه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان درنمایشگاه بزرگ دفاع مقدس خرم اباد، از31 شهریورماه1399 به مدت یک هفته  منتظر بازدید علاقمندان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =