کد خبر: 299790
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
صد و یازدهمین انجمن ادبی آفتاب

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور۱۳۹۹ روز شعر و ادب فارسی، صد و یازدهمین انجمن ادبی آفتاب با حضور نرگس برهمند، شاعر و کارشناس مهمان انجمن برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، سمیه سلامی‌راد، کارشناس آفرینش‌های ادبی، با اعلام این خبر گفت: در آغاز این نشست مجازی که با بزرگداشت محمدحسین شهریار و روز شعر و ادب فارسی همزمان بود، عاطفه رنگ‌آمیزطوسی، با نماهنگی، پیشکسوتان و شاعران محبوب و تاثیرگذار حوزه‌های مختلف شعر و ادب مشهد را معرفی و به مرور تاریخچه و دستاوردهای شعر خراسان پرداخت.

سلامی‌راد افزود: فاطمه منتظری، عاطفه خسروی، حدیث آقایی، مرتضی چزکی و امیرحسین خزائی، شاعران نوجوانی بودند که در صد و یازدهمین انجمن ادبی آفتاب به شعرخوانی پرداختند و آثارشان توسط کارشناس انجمن، نقد و بررسی شد.

برهمند، ضمن شعرخوانی و تبریک این روز، در نقد شعر فاطمه منتظری به نکاتی کاربردی برای بازنویسی مجدد این شعر و توجه بیشتر به نقش زبان در شعر، اشاره کرد و اعضاء انجمن را به منظور گسترش دایره شناخت و تجربیات شاعرانه متفاوت به آشنایی با سایر هنرها و علوم مختلف، مانند عکاسی، نقاشی، ریاضیات و... ترغیب کرد.

نکاتی درباره انتخاب صحیح قوافی، تصویرسازی‌های خلاق، رعایت نکات دستوری همچنین پرداختن به مراعات النظیرهای شاعرانه و برقراری تناسب بین محتوا و تصاویر در شعر از دیگر مباحثی بود که شاعر مجموعه غزل «رشته کوه عزیز» به آن پرداخت.

سلامی‌راد یادآور شد: در این ویژه برنامه مجازی، پادکست «برای خواندن خواب‌های تو آمده‌ام» که به همت اعضاء نوجوان انجمن و همراهی مربیان شاعر استان، تهیه شده بود به اشتراک گذاشته شد. صد و یازدهمین انجمن ادبی آفتاب با حضور ۲۵ عضو حاضر در انجمن و خوانش غزلی آئینی از امیرحسین خزائی پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =