دومین شب‌شعر استانی «طه پسر اهواز » در فضای مجازی برگزار شد

دومین شب‌شعر استانی «طه پسر اهواز » ویژه‌ی گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهید خردسال حادثه‌ی تروریستی اهواز شهید «محمدطاها اقدامی» و پاسداشت هفته‌ی دفاع مقدس، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، رؤیا پروین کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون خوزستان در آغاز این نشست با اشاره به این مردم خوزستان با تمام وجودشان جنگ تحمیلی را لمس کرده‌اند و در راه پاسداشت وطن و ارزش‌ها و باورهای دینی‌شان از بذل جان نیز دریغ نکردند تأکید کرد: در این میان نقش ادبیات برای بازتاب رشادت‌ها و پایمردی‌ها به جامعه و انتقال فرهنگ ناب شهادت و ایثار به نسل‌های بعد غیرقابل انکار است.

او بابیان این‌که، اکنون پس از آن سال‌های سخت، خاک‌ریزها فراتر رفته‌اند و در جبهه‌ی فرهنگ آنچه کارساز است سلاح قلم است گفت: در زمان حال وظیفه‌ی ما به‌عنوان اهالی روشن ادبیات این است که با نوشتن از آن روزهای بی‌بدیل نام دلیرمردان بی‌ادعای وطن را همواره پاس بداریم.

پروین رسالت مرکز آفرینش‌های ادبی و نوجوانان شاعر عضو کانون پرورش فکری را در حفظ و نشر آرمان‌های شهدا دانست و یادآور شد: گذشت چهل سال از آغاز جنگ تحمیلی، ذره‌ای از خاطرات رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های مردم ایران را کم‌رنگ نکرده و همچنان با تمام وجود گذر این سالیان را لمس می‌کنیم.

در ادامه دومین شب‌شعر استانی «طه پسر اهواز »، اعضای شاعر انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان خوزستان به خوانش شعرهایی با موضوع دفاع مقدس و تجلیل از شهید خردسال محمد طه اقدامی، پرداختند.

ایثار، شهادت، رشادت، و مدح شهدا مضامین شعرهایی بود که توسط این اعضا خوانش شد.

در این نشست مجازی پس از هر خواهش شعر از سوی نوجوانان شرکت‌کننده، مربیان ادبی مراکز کانون ضمن بیان نکات تخصصی شعر سرایی، اشعار را نقد و بررسی کردند.

ساختار شناسی شعر کلاسیک و سپید، انواع جناس، ارتباطات عمودی و افقی، کشف و ابداع و ایجاز در شعر و همچنین، تفاوت شعر و نثر، از جمله موارد برجسته‌ای بود که مربیان ادبی کانون خوزستان در خلال نقد اشعار، به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در این شب‌شعر پرداختند.

گفتنی است: مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان علاوه بر انجمن‌های فعال ادبی خود در سراسر استان، در قالب یک گروه مجازی هرماه به اجرای برنامه‌های متنوع ادبی برای نوجوانان اهل‌قلم در گستره‌ی استانی می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =