همه‌ی  ایام ما در کانون روز کودک و نوجوان است

قاسم سلیمانی، مدیرکل کانون البرز در چهاردهمین نشست شورای فرهنگی استان بر لزوم توجه به کودکان و نوجوانان در تمام ایام سال تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، سلیمانی با ذکر این نکته که توجه  به کودکان و نوجوانان نباید معطوف به روز و زمان خاصی شود افزود ما در کانون موظفیم که فعالیت‌های ارزشمند و ثمربخشی را  در تمام ایام سال برای کودکان و نوجوانان  تدارک ببینیم .

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم عملکرد ویژه در فضای مجازی، این فرصت به وجود آمده را موقعیت خوبی دانست که علی‌رغم تمام مشکلات، بتوانیم از قابلیت‌های فضای مجازی در جهت انتقال مفاهیم تربیتی به کودکان و نوجوانان با توجه به تجربه‌ی اجرای قابل قبول کارگاه‌های مجازی ایام تابستان بهره ببریم.

سلیمانی هم‌چنین بر لزوم  داشتن برنامه‌ریزی منظم و پرهیز از فعالیت‌های شتاب زده تاکید کرده وافزود ما ضمن توجه به دستورالعمل‌های کشوری باید متناسب با شرایط استان برای فعالیت‌ها  برنامه ریزی کرده و  محتوای مناسب تولید کنیم.

مدیرکل کانون البرز  در بخش پایانی سخنانش به لزوم هماهنگی با سایر دستگاه‌های  فرهنگی به ویژه نهادهای مرتبط با کودکان  و نوجوانان  اشاره کرده و از همکاران خواست که فعالیت‌ها را به گونه‌ای برنامه‌ریزی‌ و اجرا کنند که از ظرفیت سازمان‌ها و  تمام مراکز کانون  به نحو شایسته استفاده شود و فعالیت‌ها  با توجه به تقارن اربعین حسینی و روز جهانی کودک در یک تقسیم‌بندی درست به  تمام مخاطبان از جمله کودکان  مناطق محروم و حاشیه نشین منتقل شوند.

 تجلیل از نماهنگ‌های برتر نجومی و گشایش نمایشگاه مجازی آثار منتخب اعضا در هفته‌ی ملی کودک

مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون نیز در سخنانی در این نشست ضمن بیان نکات مهم شیوه‌نامه‌ی اجرایی هفته‌ی ملی کودک و لزوم مشارکت تمام همکاران در فعالیت‌های این هفته به عناوین برنامه‌های استانی در این زمینه اشاره کرد.

تجلیل از برترین های اولین جشنواره‌ی  نماهنگ‌های نجومی تولید اعضای انجمن نجوم کانون  استان با مشارکت سازمان فضایی ایران، برپایی نمایشگاه آثار منتخب اعضای کارگاه‌های مجازی ترم تابستان کانون البرز و تولید محتوای متناسب با این ایام  توسط مربیان  و اعضا از ویژه برنامه‌هایی بود که این مقام مسوول به آن‌ها اشاره کرد.

اعلام افتتاح فروشگاه مجازی کانون، معرفی کانون و تولیدات آن به خانواده‌ها، استفاده از بستر انجمن‌ها، بررسی زمینه‌های اعلام فراخوان های فرهنگی، هنری و ادبی، مشارکت با صدا و سیما، ایجاد دسترسی راحت به فعالیت‌ها برای مخاطبان و لزوم توجه به زمان برگزاری هفته‌ی ملی کودک از دیگر نکاتی بود که در چهاردهمین نشست شورای فرهنگی که روز چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ در کتابخانه نوجوان مرکز مجتمع کانون کرج برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است  امسال نیز مانند سال‌های گذشته یک هفته به عنوان هفته‌ی ملی کودک در نظر گرفته شده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز همانند سایر مراکز کانون در کشور از ۱۲ تا ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۹، با شعار «آینده را بایدساخت» این هفته را گرامی داشته و با رویکرد اربعین به اجرای فعالیت در فضای مجازی خواهد پرداخت .   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =