کد خبر: 300092
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
بازدید 104
کانون لرستان در سومین روز هفته ملی کودک

سومین روز از هفته ملی کودک با اجرای برنامه های مختلفی از سوی مراکز فرهنگی هنری سراسر لرستان ، مراکزسیار روستایی و نشست تخصصی انجمن نمایش برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: امروز 14 مهر ماه 1399  همزمان با سومین روز از هفته ملی کودک، با شعار «آینده را باید ساخت» برنامه های مختلفی از سوی مراکز فرهنگی هنری سراسر لرستان و انجمن نمایش برگزار شد.
انجمن نمایش کانون لرستان امروز با حضور اعضا و مربیان، میزبان گلشن حسنوند مربی مسئول مرکز شماره یک کانون لرستان در نشست تخصصی باموضوع: «شیوه های آموزش تئاتر کتابخانه ای به کودکان» بود.
درابتدا هفت نماهنگ از آثارتولیدی نمایش و نمایش کتابخانه ای متناسب با موضوع نشست در انجمن و فضای مجازی منتشر و  درادامه میهمان برنامه و حضار به بحث و تبادل نظر پرداختند.
براساس این گزارش: در این نشست تخصصی تعریف نمایش کتابخانه ای و روند شکل گیری آن، تعریف نمایش خلاق شباهت و تفاوت آن با تئاترکتابخانه ای، تعریف تئاتر رسمی و شباهت و تفاوت آن، ویژگی های تئاتر کتابخانه ای و نقش مربی در شکل گیری تئاتر کتابخانه ای مورد گفت وگو قرار گرفت.
درادامه بر نقش هدایتگر مربی تاکید شد و ویژگی های یک نمایش کتابخانه ای مانند: عضو محوری،  فر آیند محوری، مبتنی بر بداهه پردازی و تکمیل فرآیند کار بر اساس ایده های اعضای گروه است و خروجی و برآیند آن برای تماشاگران به اجرا درمی آید
همچنین دراین روز ویژه برنامه« بازی- کودک- مراقبت» از سوی کتابخانه های سیار روستایی کانون استان در روستای مراکز سیار در روستای سرا پرده خرم اباد برگزار شد.
براین اساس: معرفی کانون، معرفی هفته ی ملی کودک، مناسب سازی بازی ها و اجرا توسط اعضا با نظارت مربی، نمایش عروسکی، آموزش رعایت پروتکل های بهداشتی، آموزش نحوه ضد عفونی کردن و شست و شوی دست ها اجراشد.
این برنامه با اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه های مختلف به پایان رسید.
همچنین در سومین روز از هفته ملی کودک، هفت اثر نمایش کتابخانه ای به صورت ویدیو در فضای مجازی منتشر شد و مراکز فرهنگی هنری ثابت نیز، برنامه های مجازی مختلفی را برگزار کردندکه می توان به معرفی شخصیت، معرفی ایام، قصه گویی، معرفی و نقدکتاب، شعر خوانی و دکلمه شعر و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =