نشست تخصصی انجمن ادبی «راه زینه» کانون خراسان جنوبی برگزار شد

نشست ادبی انجمن راه‌زینه همزمان با دومین روز هفته ملی کودک با حضور «نگین صدری» زاده کارشناس آفرینش های ادبی استان تهران به صورت مجازی برگزار شد.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، در سیزدهمین روز مهرماه ۱۳۹۹ و دومین روز از هفته ملی کودک انجمن ادبی راه زینه با حضور دکتر نگین صدری زاده کارشناس آفرینش های ادبی کانون  استان تهران تشکیل شد و داستان‌های کودکان و نوجوانان عضو در این انجمن مورد بررسی قرار گرفت.

 صدری زاده پس از شنیدن و خوانش آثار اعضا از ابعاد مختلفی چون سرعت و ضرب آهنگ داستان و اینکه حوادث در چه برهه‌ی زمانی ارایه شوند و چه حجمی از داستان را به خود اختصاص می‌دهد بررسی کرد.

وی بر تعادل زمانی بین اتفاقات داستان تاکید کرد و گفت:  سرعت روایت داستان باید یکسان باشد که این موضوع با نقطه اوج داستان، ماجرا و آن‌چه باید در اثر برجسته شود ارتباط نزدیکی دارد.

 کارشناس آفرینش‌های ادبی استان تهران پس از شنیدن چند داستان کوتاه از اعضای حاضر در انجمن از این نوع داستان به عنوان برشی از زندگی و ماجرای شخصیت اول داستان یاد کرد و ادامه داد: در این گونه داستان‌ها که نیازمند سرعت بیشتری در ارایه به مخاطب هستند نباید ماجراها و اتفاقات طولانی سوژه داستان باشند  چون این موضوع تعادل در سرعت داستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 وی در بخش پایانی صحبت‌های خود نیز اشاره‌ای به واقعت گرایی و واقعیت نمایی در داستان پرداخت و از آن به عنوان ابزاری برای غافل‌گیری مخاطب در داستان یاد کرد.

 گفتنی است انجمن ادبی راه زینه در بیرجند فعالیت دارد و کودکان و نوجوانان علاقمند  به نوشتن داستان از سایر مراکز کانون نیز در آن عضویت دارند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =