توسعه یافتگی کشورمان با توجه به کودکان و نوجوانان محقق می شود

مدیر کل کانون استان کردستان دردیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان در سخنانی گفت: همه ما خواهان توسعه یافتگی کشورمان هستیم و این امر محقق نمی شود مگر با توجه و نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان که آینده سازان جامعه ما هستند که با خلاقیت و نوآوری می توانند فرهنگ را توسعه بدهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی درسخنانی ضمن تبریک هفته ملی کودک گفت: همان طور که مستحضرید از 12 الی 17 مهرماه به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده است و 16 مهرماه به عنوان روزجهانی کودک سالهاست در ایران از سوی دست اندرکاران و فعالان حوزه کودک و نوجوان و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد توجه قرارگرفته که علاوه بر ویژه برنامه هایی که برای بچه ها در نظر گرفته می شود و به بزرگترها یادآور شویم که آنها تصویرروشنی از آینده جهان اند و نادیده گرفتن کودکان نادیده انگاشتن آینده کشوراست.

سهیلا شیخی افزود: خوشبختانه درحال حاضر پس از سالها، رفته رفته اهمیت توجه به کودکان بیش از پیش با تلاش دست اندارکاران و فعالان این حوزه همچنین رسانه های جمعی بر همه آشکار شده است.

شیخی در ادامه خاطر نشان ساخت: برگزاری هفته ملی کودک امسال به دلیل همزمانی آن با اربعین حسینی رنگ و بویی عاشورایی به خود گرفته است و به امسال به دلیل همه گیری شیوع بیماری کرونا با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی با محوریت فضای مجازی و شبکه اجتماعی برگزار می شود.

وی عنوان ساخت: به طورکلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی حوزه کودک و نوجوان با بیش از نیم قرن تجربه گرانقدروظیفه خطیر بر دوش دارد که خوشبختانه با اعتماد پدر و مادرها توانسته در این مسیر گام های موفقی را بردارد.

سهیلا شیخی در سخنانی گفت:کشف و پرورش استعدادها و خلاقیت و توانایی تفکر در میان مخاطبان، خوب دیدن و زیبا زندگی کردن و مثبت اندیشی را در قالب آموزش های غیرمستقیم گنجانده شده تا مسیر استعدادهای فرهنگی هنری و ادبی کودکان و نوجوانان فراهم  شود و بستری برای رشد هنرمندان و ادیبان و اندیشمندان آینده مهیا شود.

شیخی خاطر نشان ساخت:تمامی سازمان های فرهنگی باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری تلاش خود را برای کاهش آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات فرهنگی به کار گیرند.

وی در پایان گفت:ما باید تلاش کنیم در کنارتوجه به کودک درس خوان و تلاشگر به تربیت کودک شاد، امیدوار و امید بخش نیز توجه کنیم و این مهم با تغییر نگاه جامعه رخ می دهد.

مدیرکل، مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کردستان امروز دوشنبه 15 مهرماه به مناسبت هفته ملی کودک با نماینده ولی فقیه دیدار و گفت گو کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =