کانون باید با تحول فکری در چارچوب واقعیات جامعه قدم بردارد

استاندار فارس در دیدار با اعضا و مسوولان کانون با اشاره به این موضوع که کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خدمات بزرگی را برای رشد خلاقیت فرزندان ایران انجام می‌دهد گفت: کانون باید با تحول فکری در چارچوب واقعیات جامعه قدم بردارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار مسوولان و اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان که به مناسبت هفته‌ی ملی کودک رقم خورد، با بیان این که آموزش‌های ارائه شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید منتهی به اهداف مشخصی شوند، اظهارداشت: باید با روش‌ها و تکنیک‌های علمی به کودکان درس انسان بودن بدهیم و اخلاق‌مداری که گمشده امروز جامعه است را به آنان بیاموزیم.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که احترام به والدین که در برخی زمینه‌ها مخدوش شده است باید به کودکان آموزش داده شود، گفت: عشق، ایثار و میهن‌دوستی از جمله مفاهیمی هستند که باید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آموزش داده شود تا فرزندان آینده کشور، افرادی صلح‌جو و صلح‌طلب باشند و با قدم نهادن در این مسیر، سعادت آینده کشور را رقم بزنند.

وی تصریح کرد: انسان به هر چه بخواهد می‌تواند دست پیدا کند و این موضوع، بستگی به مسیری دارد که در آن قدم می‌زند که او را از هدفش دور می‌کند یا نزدیک می‌سازد.
استاندارفارس با تاکید بر این که از دوران کودکی و نوجوانی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مراکز مشابه آشنا بوده و از آموزش‌های آنان بهره برده است، افزود: در شهرستان‌ها کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استقبال زیادی می‌کنند و بیش از مدرسه به آن علاقه‌مند هستند.
دکتر رحیمی با بیان این که اگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سمت نیازهای امروز کودکان و نوجوانان حرکت کند جای خود  را در میان بچه‌ها و خانواده‌هایشان پیدا خواهد کرد، گفت: رشد و گسترش کانون باید تبدیل به مطالبه عمومی خانواده‌ها شود و به عنوان یک مطالبه عمومی پیگیری شود نه مطالبه صنفی.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که دنیای کودکان خیال‌پردازانه است، گفت: باید دنیای خیال‌پردازانه کودکان را پرورش دهیم؛ زیرا بسیاری از تصورات دوران کودکی در آینده به حقیقت می‌پیوندد و می‌توان با تصورات کودکی، آینده دنیا را ساخت.
وی تاکید کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که به دنبال ایجاد صلح و حاکمیت ارزش‌های والای انسانی و اسلامی باشیم.
استاندارفارس با بیان این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فراهم کردن فضای فکری و فیزیکی، خدمات زیادی برای رشد خلاقیت فرزندان ایران انجام می‌دهد، اظهارداشت: باید از ظرفیت خیرین و کمک‌های دولتی برای رفع مشکلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گسترش هرچه بیشتر آن استفاده کرد.
در این دیدار صمیمانه، دو عضو کانون که به نمایندگی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جلسه با استاندار فارس حضور داشتند با نشستن بر صندلی مدیریت ارشد استان با بیان دیدگاه‌ها و تصمیمات خود برای رشد و پیشرفت هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =