کد خبر: 300170
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
چالش‌های والدین در دوران کرونا

در دومین روز از هفته ملی کودک وبینار تخصصی فرزندپروری و چالش‌های والدین در دوران کرونا با حضور زرین برعرفان و آرزو شهیدی روانشناسان بالینی حوزه کودک برگزار شد

در دومین روز از هفته ملی کودک وبینار تخصصی فرزندپروری و چالش‌های والدین در دوران کرونا با حضور زرین برعرفان و آرزو شهیدی روانشناسان بالینی حوزه کودک برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، در نخستین سلسله وبینارهای تخصصی آموزشی ویژه مربیان و والدین زرین برعرفان روانشناس بالینی حوزه کودک در خصوص چالش‌های خانواده‌ها در دوران کرونا بیان داشت: یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا فرزندپروری است. ما در حال حاضر در یک بحران جهانی هستیم. کرونا یک بحران است که قبل از هر بخشی اثر این بحران بر خانواده‌هاست. چیزی که در این جریان مهم است این است که چه پاسخی به این بحران بدهیم. بعضی از ما آدم‌ها پاسخی که به بحران می‌دهیم ترس است و بعضی هم می‌روند در دایره یادگیری و بعضی هم در زمینه رشد وارد می شوند.

چیزی که در اینجا اهمیت دارد که به آن بپردازیم دیدگاه تئوری انتخاب است. تمامی رفتارهای ما آدم‌ها بر اساس پنج نیاز است نیاز به بقا، قدرت، تفریح، آزادی.  

حالا باید ببینیم رفتاری که ما انتخاب کردیم بر اساس کدام نیاز است.

در ادامه جلسه آرزو شهیدی دیگر روانشناس برنامه گفت: اولین نکته‌ای که اهمیت دارد این است که کودک را نباید به صورت تکی سنجید بلکه کودک را باید با جمع که در آن زندگی می‌کند سنجید مثل خانواده و مربی و بقیه کسانی که همراه کودک هستند و این یک سیستم است و کودک در یک سیستم قرار دارد.

ما چند ماهی است که درگیر کرونا هستیم. خب در اولین قدم اکثر ما برخوردی که با این موضوع داشتیم ترس بود ولی بعد از چند وقت که متوجه شدیم که قرار نیست به این زودی از دست این مریضی راحت بشویم ما دچار اضطراب شدیم و چون در یک سیستم هستیم این اضطراب به کودک هم منتقل می‌شود. این اضطراب ریشه در این دارد که ما وارد یک شرایط مبهم شدیم.

یکی از اضطراب‌هایی که کرونا ایجاد کرده اضطراب تصمیم‌گیری است. شرایط جدید باعث این شده است که در تصیم‌گیری دچار مشکل بشویم.

این وبینار از سلسله وبینارهای تعریف شده در حوزه کنوانسیون حقوق کودک در ۱۳ مهر ۱۳۹۹ دومین روز از هفته ملی کودک برای والدین و علاقه‌مندان در فضای مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =