آوای نغمه های نوجوانان در انجمن سرود استان کردستان طنین انداز شد

نشستهای مجازی انجمن سرود استان در تاریخ 31 شهریور و 13 مهر با حضور سهیل مطیعا دبیر انجمن سرود کانون با موضوعات آشنایی بخش های صدایی در اجرای کر یا گروه سرود و تعیین و تطبیق گستره ی صدایی بر روی ساز مرجع برگزار گردید.

نشستهای مجازی انجمن سرود استان در تاریخ 31 شهریور و 13 مهر با حضور سهیل مطیعا دبیر انجمن سرود کانون با موضوعات  آشنایی بخش های صدایی در اجرای کر یا گروه سرود و تعیین و تطبیق گستره ی صدایی بر روی ساز مرجع برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این جلسه سهیل مطیعا در سخنانی به ارائه ی مطالبی در خصوص معرفی نت ها و نحوه ی نگارش علامت اختصاری آنها بر روی ساز پیانو به عنوان ساز مرجع و کامل از نظر صدایی پرداخت و با گذاشتن عکسی از ساز برای اعضا جای نت ها را مشخصی نمود  و از اعضا خواست تا نرم افزار پیانو را  تهیه و نصب کنند و نت ها را برروی ساز تمرین کنند .

مطیعا در ادامه مطیعا همچنین علامت اکتاو را برای اعضا نشان داده  و توضیحات دو فیلم ویدئو را برای اعضا نمایش داد و به صورت آموزش حضوری نت ها را برروی ساز پیانو پیاده کردند .

وی در سخنانی بخش های صدایی را نام برد و گفت: بخش های صدایی شامل 4 بخش کلی می باشد از جمله باس /تنور/آلتو و سوپرانو می باشد که ازین چهاربخش دو بخش شامل صدای زنان یعنی صدای بم زنان(آلتو) و صدای زیر زنان (سوپرانو) و دوبخش دیگر شامل صدای مردان هست یعنی صدای بم مردان (باس) و صدای زیر مردان(تنور) می باشد.

در پایان از اعضا خواسته شد تا برای جلسه ی آینده نت ها را تمرین کنند و با آمادگی کامل در جلسه ی سوم حضور داشته باشند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =