هفتمین نشست تخصصی انجمن نمایش استان کردستان به صورت مجازی برگزار شد

هفتمین نشست تخصصی انجمن نمایش استان کردستان دیروز سه شنبه 15 مهرماه با حضور علیرضا آقایی نوسندیه و کارگردان مجرب کانون برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، با هدف آشنایی اعضا با تکنیکهای روز دنیای تئاتر عروسکی انجمن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان هفتمین نشست تخصصی خود را برگزار نمود  .

بنابر این گزارش، هفتمین نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون استان کردستان با حضور علیرضا آقایی نویسنده و کارگردان مجرب کانون با موضوع شیوه های خلاق و تکنیکهای جدید در تئاتر عروسکی کودک " به مناسبت هفته ملی کودک برای اعضا و مربیان علاقمند به این رشته ی هنری برگزار گردید.

در این نشست مباحثی همچون " آشنایی با تکنیکهای تئاتر عروسکی در دنیا ، آشنایی با خلاقیت در تئاتر عروسکی و تعریف آن ، خلاقیت در اجرای تئاتر عروسکی مطرح گردید .

تئاتر و تئاتر عروسکی در برهه های مختلف زمان با توجه به وابسته بودن به جامعه و تحولات اجتماعی و فرهنگی نیاز به آموزش مجدد و نگاههای تازه دارد مخصوصاُ مقوله ی تئاتر کودک و نوجوان که آمیخته با مسائل و موراد تربیتی نیز می باشد نیازمند رویکردهای آموزشی متناسب با تئاتر و همچنین شناخت تکنیکهای مختلف در بخش صحنه ای و عروسکی است .

 در ادامه ی جلسه فیلم تئاتر هایی در همین راستا و موضوع جلسه توسط مدرس کارگاه برای علاقمندان به معرض نمایش گذاشته شد و در پایان جلسه و نشست علیرضا آقایی به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داده و موارد مربوط به تکنیکهای خلاقانه در تئاتر عروسکی را تشریح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =