نشست های تخصصی نقاشی و عکاسی در کانون لرستان برگزارشد

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان درروز شانزدهم مهرماه همزمان با گرامی داشت هفته ملی کودک، نشست های نقاشی و عکاسی و همچنین برنامه های مختلفی را درمراکز فرهنگی هنری سراسر استان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: امروز 16 مهر ماه 1399  همزمان با هفته ملی کودک، برنامه های مختلفی از سوی مراکز فرهنگی هنری سراسر لرستان و انجمن های عکسان نوجوان و نقاشی استان برگزار شد.
نشست تخصصی نقاشی کانون لرستان امروز با حضور اعضا و مربیان، میزبان مونا کاوند مربی هنری مراکز بروجرد و اشترینان بود که طی این نشست « بررسی درک و زبان رنگ ونقاشی کودکان» مورد بحث وگفت وگو قرار گرفت.
درآغاز نشست هفت ویدیو از آثار نقاشی مراکز سراسر استان در انجمن منتشر و  درادامه میهمان برنامه و حضار به بحث و تبادل نظر پرداختند.
براساس این گزارش: میهمان برنامه در ابتدای نشست تخصصی تاریخچه نقاشی و تعریف نقاشی را تشریح کرد و با مطرح کردن یک سوال از حضار در نشست ادامه پیداکرد.
مدرس نشست افزود: نقاشی کودک هر چند در ظاهرساده به نظر می رسد اما دارای معانی زیادی است و نقاشی یک کودک می تواند بیانگر احساسات و علاقه ها و یا حتی نشان دهنده ترس و یا تنفراز موضوعی خاص باشد.کودک با تمام وجود و شخصیت عاطفی خودش نقاشی می کند، این شخصیت در خطوط، چگونگی استفاده از فضا و انتخاب رنگها نمایان می شود
وی با طرح این سوال که چطور نقاشی کودکان رو می توانیم نقد و بررسی کنیم؟ عنوان داشت: نقاشی هر کودک بیانگر احساسات درونی اوست، برای تحلیل و قضاوت یک اثر بایدبه صورت مستمرو پی در پی نقاشیهای یک کودک را زیر نظر داشته باشیم تا بتوانیم به افکار وی پی ببریم
 در پایان این نشست تخصصی نظرات مربیان وکارشناسان مورد بحث وگفت وگو قرارگرفت.
در بخش بعدی نشست های انجمن های کانون لرستان محمدرضا شاهیوندمربی کتابخانه سیار شهری شماره یک خرم آباد میهمان برنامه بود وبا موضوع( چگونه عکاسی کنیم) مطالبی ارائه شد.
وی درابتدا تعدادی ازاصطلاحات عکاسی مانند: قانون یک سوم، فُلو و فکوس، نقاط طلائی،  کادربندی، هدروم ، لوکروم،  نورسنجی، بک گراند، ادیت ویرایش،  زاویه دید،  لمس سوژه، نماها و فلاش را معرفی و تشریح کرد.
درادامه چگونگی گرفتن دوربین وگوشی در هنگام عکسبرداری و زاویه دید و انتخاب سوژه مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.
در پایان نشست تخصصی عکاسی، تعدادی از عکس های همکاران در گروه بارگذاری شد و مربیان وکارشناسان در مورد آنها نظرات خود را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =