اختتامیه مهراره قصه‌های آسمانی و راویان نونهال نینوا

همزمان با روز جهانی کودک اختتامیه مهرواره قصه‌های آسمانی و راویان نونهال نینوا با حضور مدیرکل کانون خراسان‌رضوی و امرا… سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان ضمن تبریک روز جهانی کودک گفت: انسان با قصه زاده می‌شود، با قصه زندگی می‌کند و با قصه زندگی را بدرود می‌گوید. این گونه برجسته و ارزشمند از ادبیات شفاهی که با طبیعت و حیات بشر پیوندی دیرینه دارد، در طول قرن‌ها همواره راوی آرزوها، بیم‌ها، امیدها و شادی و اندوه انسان بوده است.

مدیرکل کانون در ادامه گفت: از دیگر سو جایگاه قصه در تعالیم ارزشمند و متعالی دین اسلام و بویژه قرآن کریم، کتاب آسمانی ما بر هیچ کس پوشیده نیست. آشکار است که قصّه و قصه‌گویی مهم‌ترین وسیله و ابزار کتب آسمانی و معارف دینی، برای تبشیر و انذار بشری بوده است

در ادامه جلسه امرا… سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان بیان داشت: از اقدامات و فعالیّتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  خراسان رضوی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در بین کودکان و نوجوانان و همچنین کارکنان و خانواده های آنان تقدیر می‌کنم.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان همچنین اختصاص بخشی از مسابقات و محورهای برنامه‌ها یا مهرواره فرهنگی و هنری کانون به موضوع قصه‌های قرآنی را گام مؤثری در جهت اعتلای فرهنگ نماز در بین کودکان و نوجوانان دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بتوانیم فرهنگ نماز را نهادینه کنیم.

 در ادامه سارا امیدوار دبیر مهرواره قصه‌های آسمانی بیانیه هیات داوران را قرائت کرد و گفت: نخستین گام در این عرصه با برگزاری اولین مسابقه قصه‌های قرآنی، موفقیت بسیار خوبی برای مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی به حساب می‌آید و استقبال بسیار خوب مخاطبان از این رویداد، نشانه اقبال گروه‌های مختلف جامعه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون است.    

دبیر مهرواره قصه‌های آسمانی عنوان کرد: بیش از ۷۰۰ اثر در دو بخش صوتی و تصویری به دبیرخانه مهرواره رسیده است که پس از داوری در دو گروه سنی ۹ تا ۱۴ و ۱۴ تا ۱۸ سال و همچنین در بخش والدین، مربیان و معلمان تعداد ۱۸ اثر برگزیده شدند که اسامی به شرح ذیل می باشد

گروه سنی ۹ تا ۱۴ سال- بخش صوتی: یاسمن حسنی راد، مهدیه سادات حسینی راد، امیر علی دشدکی،   پارسا سلیم موفق

گروه سنی ۹ تا ۱۴ سال- بخش تصویری: درسا نکویی، ریحانه خیری، حلما رمضانپور

گروه سنی ۱۴ تا ۱۸  سال- بخش صوتی: یکتا سادات بیدختی، زهرا سادات موسوی، مائده نوری

گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ سال بخش تصویری: منصوره نیری، بهاره خیری

والدین، مربیان و معلمان- بخش صوتی:بهاره قانع نیا، مریم آریان نژاد، فاطمه مجرد

والدین، مربیان و معلمان- بخش تصویری: طه رئیسیان، محبوبه رهی، الهه انتظاری

 در ادامه برنامه سمیه سلامی راد دبیر مهرواره روایان نونهال نینوا بیاینه هیات داوران را قرائت کرد ودر خصوص مهرواره گفت: مهرواره ادبی «راویان نونهال نینوا»، با حضور پر رنگ نونهالان در سراسر استان خراسان رضوی همراه بود. ارسال بیش از ۱۲۰ اثر نشان از عشق و علاقه این دلدادگان کوچک به آقا امام حسین (ع) دارد.

عنوان مهرواره انتخاب شده است چرا که معتقدیم تمامی علاقمندان به نوشتن از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و بیان احساسشان برگزیده هستند و این عنایت خداوند است تا مهر خاندان مطهر پیامبر بر دل و قلم کودکان که به فطرت پاک و الهی نزدیک ترند جاری شده است.

سلامی راد در ادامه بیان داشت: مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، این مهرواره را به مناسبت ایام محرم و صفر و با هدف شناساندن واقعه عاشورا و یادآوری پیام آن به کودکان و نوجوانان، همچنین معرفی آداب و رسوم و آیین‌های عاشورایی برگزار کرد.

دبیر مهرواره ادبی راویان نونهال در خصوص قالب های مهرواره گفت: مهر واره راویان نونهال نینوا در قالب: داستان، خاطره، قطعه ادبی  برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال برگزار شد که هیات داوران از میان ۱۲۰ اثر رسیده به دبیرخانه  ۹ اثر را به عنوان برگزیده اعلام کردند که اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام می گردد.

ریحانه ابراهیمی (هشت ساله) از مشهد، نورا گوهرشادی (یازده ساله) نیشابور، امیر طاها خزاعی (یازده ساله) مشهد، آذین گازران (نه ساله) قوچان، غزل زارعی (ده ساله) چناران، نیایش افتخاری (یازده ساله) کاشمر، ستاره طلوع (ده ساله) مشهد، تینا دشتبان (نه ساله) مشهد، مهیار مهاجر (کلاس چهارم) مشهد

شایان ذکر است داوری مهرواره قصه‌های آسمانی را منیره هاشمی، زهره اکبرآبادی، نسرین نامور و داوری مهرواره راویان نونهال نینوا را عاطفه رنگ آمیز طوسی، سمیه سلامی راد وعزت صدیقی از نویسندگان و قصه‌گویان برجسته  کشور بر عهده داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =