فعالیت های کانون نقش بسزایی در رشد فکری و تربیتی قشرآینده ساز کشور دارد

مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی وهیئت همراه از اداره کل کانون پرورش فکری لرستان بازدیدکردند و از نزدیک با فعالیت های کتابخانه های سیار، مرکز تخصصی نجوم و مرکز تولید تئاترکودک و مرکز فرهنگی هنری شماره 2کانون خرم آباد آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی و عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وهیئت همراه با محمدجواد محمدی مدیرکل و کارکنان اداره کل کانون پرورش فکری لرستان دیدار کردند.
دراین بازدید میهمانان از کتابخانه های سیار، مرکز تخصصی نجوم و مرکز تولید تئاترکودک و مرکز فرهنگی هنری شماره 2کانون خرم آباد بازدیدکردند و با مربیان به گفت وگو پرداختند.

 

مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در نشستی که در سالن کنفرانس اداره کل کانون برگذارشد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گفت: با دیدن آثاربچه های عضو کانون، به خوبی مشخص است که کلاس های فرهنگی، هنری و ادبی و اسلامی مراکز کانون در سطح مطلوبی برگزار می شوند.
وی اضافه کرد: نمایش های عروسکی، نقاشی، سفالگر و داستان نویسی و قصه گویی، بازی ها وسرگرمی هایی که به عنوان واسطه های تربیتی در مراکزکانون برای کودکان ونوجوانان اجرا می شوند، برای بچه ها ضروری است، چرا که اگر از این فعالیت ها دوربمانند، از فرهنگ غنی دیارشان دور می شوند.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: دراین زمان که بچه ها وقت زیادی را در خانه سپری می کنند، فعالیت های مجازی کانون و کارگاه هایی که در کانون به صورت آنلاین انجام می شود، می تواند نقش بسزایی در رشد فکری و تربیت این قشر آینده ساز داشته باشد.
محمودوند با قدردانی از تلاش ها کارکنان کانون عنوان داشت: آمادگی هرگونه حمایت و پیگیری برنامه ها و کارهای کانون را دارم و از همه مربیان و کسانی که برای رشد واعتلای کودکان ونوجوانان این مرز و بوم تلاش می کنند صمیمانه تقدیر می کنم.

 

در بخش بعدی این نشست صمیمی محمد جواد محمدی مدیر کل کانون لرستان نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان گزارشی از عملکرد کانون را در سال1399 تشریح و گفت: در حال حاضر 26 مرکز ثابت، سیار وپستی کانون پرورش فکری لرستان، بیش از 62 کارگاه فرهنگی، هنری، ادبی ، علمی و... را ارائه می دهند.
وی گفت: امسال برنامه‌های هفته ملی کودک از روز ۱۲ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» اجرا شد و تا روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹نیز  ادامه داشت که توجه به هم‌زمانی با اربعین حسینی رنگ ‌و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته بودند و در عین حال با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا تمامی برنامه‌ها درمراکزکانون استان لرستان به‌صورت مجازی اجرا و ارایه شدند.
محمدی افزود: با توجه به شرایط فعلی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور اعضا در مراکز، کارگاه های کانون در قالب های فرهنگی، هنری و ادبی به صورت برخط درحال برگزاری است و هم اکنون 10 کارگاه برخط استانی توسط مربیان توانمند کانون در فضای مجازی درحال ثبت نام  است و درهفته آینده شروع خواهندشد
مدیرکل کانون لرستان بیان داشت: 7 انجمن فرهنگی، هنری و ادبی تخصصی کانون پرورش فکری لرستان نیزبه صورت مستمر مشغول خدمت رسانی به کودکان ونوجوانان این دیار هستند.
وی اظهار داشت: روند تکمیل و تجهیز پروژه های مراکزکانون درشهرهای خرم آباد، چگنی، الشتر و الیگودرز ادامه داد وبا بشتیبانی و حمایت های استانداری لرستان و کانون کشور، انشاالله این مراکز به زودی به بهره برداری خواهند رسید.
محمدی در پایان گفت: به دنبال راه اندازی یک سینمای سیار در کانون لرستان هستیم که انشاالله با حمایت های مسئولان این پروژه محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =