کد خبر: 300361
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
راه‌یابی اعضای کانون به بخش رقابتی المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان

آثار ۳۲ عضو هنرمند مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های مختلف به بخش رقابتی چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران راه یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیات انتخاب چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، از میان ۴۰۳ فیلم و ۴۳۹ ایده رسیده به دبیرخانه ۳۶ فیلم و ۲۷ ایده را برای رقابت در بخش پایانی معرفی کرد که در میان آن‌ها ۱۸ فیلم و ۱۴ ایده از آثار اعضای نوجوان کانون به چشم می‌خورد.
بر اساس این گزارش، پویانمایی «قرمز زرد سبز» اثر زهرا محمودی‌بنه و «زمین» ساخته‌ی سعید حسن‌پور هر دو از مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دلگشا و فیلم پویانمایی «ادب‌خانه» به کارگردانی ابوالفضل اسحق‌زاده از مرکز شماره ۲ چالوس در استان مازندران به بخش رقابتی این رویداد راه پیدا کردند.
هم‌چنین هیات انتخاب چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان فیلم «جشن خوشه‌های تاک» ساخته‌ی بهاران آقایی و «جادوی خواندنی» اثر یوکابد رحمانی از مرکز شماره یک کانون تاکستان در استان قزوین را نیز به عنوان آثار راه‌یافته معرفی کرد.
در همین حال فیلم «کرونا دم در خانه در کمین است» ساخته‌ی ریحانه تاتاری عضو مرکز مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان، مستند «قشو» اثر آنا جلیلی از مرکز کانون آباده در استان فارس و «فضای زندگی» به کارگردانی ایلیا رمضانی عضو کانون بوشهر نیز در میان آثار راه‌یافته به بخش رقابتی چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان قرار گرفت.
از مراکز کانون در استان خراسان رضوی نیز فیلم‌های «دوری و دوستی» اثر فاطمه اسماعیلی از مرکز شماره ۲ کانون گناباد، «هم‌بازی» به کارگردانی ثمینا شعفی از مرکز ۷ مشهد، «ملاقه افسرده» اثر امیرعباس خالصی‌فر و «طلب باران» از سمیرا عبادی‌فر هردو از مرکز کانون جغتای به‌عنوان آثار راه‌یافته به بخش رقابتی از سوی هیات انتخاب معرفی شدند.

هم‌چنین فیلم «رکاب» و «آخرین برگی که افتاد» به ترتیب به کارگردانی آوا گواشیری و آیناز افزاری هر دو از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون رفسنجان در استان کرمان نیز در میان راه‌یافته‌گان قرار گرفته است.

فیلم‌های «قرنطینه» و« مثل هیچ‌کس» ساخته‌ی عارفه جعفری و «چهارده سالگی» اثر فاطمه محیطی هر دو عضو مرکز شماره ۲ میبد در استان یزد و فیلم «روزنه» به کارگردانی متین رستمی از مرکز خمینی‌شهر اصفهان نیز دیگر آثار راه‌یافته به این رویداد است.

در بخش ایده‌های چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان نیز ایده‌ی «فرفره» از بیتا بهجو عضو کانون ذزفول در استان خوزستان، «کرونا» از امیرحسین بینش عضو کانون تبریز در استان آذربایجان شرقی، «صورتک» از فاطمه قدیری و «ایستگاه» سحر خانی هردو از خمینی‌شهر و «خشم قلمبه» از پوریا کاشی عضو کانون درچه‌پیاز اصفهان به همراه «آسانسور» اثر عارفه جعفری و «همسایه» از عارفه فلاح دو عضو نوجوان کانون میبد یزد پذیرفته شده است.

هم‌چنین ایده‌های «خودخواه»، «کارواش مدادی» و «خودنابودی» به ترتیب از کسری روشن‌فکر، نرگس فرزانه و یاسین ایزی اعضای مرکز سبزوار به همراه ایده‌هایی با عنوان «دو احمق» و «۱۲ تا» از امیرعباس خالصی‌فر و سیدعلی قاضی‌پور هردو عضو مرکز جغتای و «عروسی خوشمزه» اثر مهدی فخری از مشهد در استان خراسان رضوی نیز در میان پذیرفته شدگان قرار دارد.

در عین حال در بخش ایده‌ها نیز «صدای رهایی» اثر مائده‌سادات آب‌سردی عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایوان‌کی در استان سمنان در بخش ایده مهمان پذیرفته شد.
چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران از سوی بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شهرداری اصفهان و شبکه امید، هم‌زمان با سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به صورت مجازی، از ۲۷ مهر تا ۱ آبان ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =