ویژه برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه

به مناسبت هفته کودک ویژه برنامه ای برای کودکان با نیازهای ویژه با حضور مدیرکل کانون استان و رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان ضمن تبریک هفته ملی کودک گفت: بچه های امروز دارای ایده و تفکر هستند و سرعت به روز شدن آنها خیلی سریع اتفاق می افتد. بچه های امروز نقش پررنگی در خانواده ها بازی می کنند و در بعضی از تصمیم های خانواده تاثیرگذار هستند.

مدیر کل کانون ضمن اشاره به شعار هفته ملی کودک «آینده را باید ساخت» گفت: کشور در آینده به دست کودکان امروز ساخته می شود و وظیفه نهادی مثل کانون و آموزش و پرورش این است که بستر مناسبی برای رشد آنها فراهم کند.

 در ادامه جلسه، مهدی قاسمی پور رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی از کانون پرورش فکری و مدیرکل کانون برای فراهم کردن فرصت فعالیت در زمینه کودکان با نیازهای ویژه تشکر کرد و افزود: ما در استان بیش از ۱۷ هزار دانش آموز در هفت گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه داریم که به آنها سه هزار معلم خدمت رسانی می کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی در خصوص اهمیت کانون  گفت: ما سه نوع برنامه درسی داریم: برنامه درسی رسمی، برنامه درسی غیر رسمی و برنامه درسی پنهان. صحبت من در اینجا در خصوص برنامه درسی پنهان است؛ برنامه درسی پنهان نه در جایی نوشته شده و نه هیچ معلمی آن را درس می‌دهد. بلکه محیط آموزشی مدرسه، با تمام خصوصیاتش آن را آموزش می‌دهد. صرفنظر از اینکه معلمان مدرسه تا چه اندازه متبحر و شایسته‌اند، یا برنامه درسی تا چه حد پیشرفت کرده است، دانش آموزان در معرض درسی قرار می‌گیرند که هیچ گاه سخنی از آن در میان نبوده است. آنها به مرور، تحت تأثیر برنامه درسی پنهان مدرسه، رویکرد خاصی نسبت به زندگی و نگرش خاصی نسبت به تحصیل و یادگیری پیدا می‌کنند و کانون پرورش فکری این وظیفه را برای کودکان و نوجوانان انجام می دهد بدون اینکه خواسته باشد چیزی را به کودکان تحمیل کند بلکه آنها را آزاد می گذارد تا در محیط کانون خودشان را کشف کنند و مسیر علایق خود را پیدا کنند.  

در ادامه جلسه، دانش آموزان با نیاز ویژه به اجرای برنامه شامل برنامه عروسکی، شعر خوانی، خوانش متن بیانیه حقوق کودک و... و. پرداختند.

لازم به توضیح است از دانش آموزانی که اجرای برنامه داشتند در پایان جلسه تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =