عکاسی نگاه هنرمند را به محیط زندگی عمیق می کند

نماینده انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری مازندران معتقد است: عکاسی نگاه هنرمند را به محیط زندگی عمیق می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، انجمن عکاسان نوجوان یکی از انجمن‌های5 گانه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران است که به صورت عضو محور و با حضور اعضای نوجوان، ارشد و علاقه‌مند، مهارت‌های عکاسی را در قالب  برنامه‌های آموزشی منظم و هدفمند،  به اعضا آموزش می دهد.

نعمیه خنکدار کارشناس هنرهای تجسمی کانون مازندران و نماینده این انجمن، اهداف این تشکل را؛ کشف، پرورش و معرفی استعداد اعضا در زمینه عکاسی- پرورش نگاه خلاق و جست و جوگر در اعضا- توسعه و ترویج عکاسی و کاربرد آن در زندگی- ایجاد فضای تعامل و تبادل تجربه و اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی از عکاسی و عکاسان کانون عنوان می کند.

وی با اشاره به اینکه اعضای نوجوان 12 تا 18 سال و اعضای ارشد 12 تا 24 سال علاقه مند به عکاسی و مربیان مراکز فرهنگی هنری گروه سنی عضو این انجمن هستند افزود: از تابستان سال 98 فعالیت خود را آغاز کردیم و با برگزاری نشست‌های حضوری و مجازی تا کنون 60 عضو نوجوان، ارشد و مربی فعال عضو انجمن هستند.

خنکدار برگزاری 11 نشست تخصصی با حضور اساتید برجسته استانی و کشوری به صورت حضوری و مجازی با هدف آموزش عکاسی به ویژه عکاسی با موبایل و نقد و بررسی آثار اعضا و مربیان را برخی از کارهای صورت گرفته دانست.

شرکت اعضای انجمن در آفرین واره‌های کشوری- راهیابی عضو نوجوان انجمن کانون مازندران در بخش تقدیری آفرین واره عکس من و کتاب و راهیابی آثار اعضا و مربیان به بخش نمایشگاهی آفرین واره عکس من و کتاب برخی دیگر از موفقیت‌های انجمن عکاسان کانون مازندران بوده است.

نماینده انجمن عکاسان نوجوان  کانون پرورش فکری مازندران معتقد است: برگزاری دوره‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته در زمینه عکاسی، موجب ارتقای سطح کیفی و کشف و شکوفایی استعداد اعضا و مربیان علاقه‌مند می‌شودکه با نگاهی عمیق تر نسبت به محیط اطراف خود می نگرند و با دید متفاوت به ثبت وقایع می پردازند.

هنرعکاسی موجب پرورش حس زیبایی شناختی، دقت، خلاقیت در اعضا می شود. عکاسی این زمینه را در فرد ایجاد می کند تا با انتخاب سوژه و قرار گرفتن در موقعیت مناسب به ثبت دقیق لحظاتی ناب بپردازد و اثری کاربردی و قابل تحلیل را تولید نماید. عکاسی موجب می شود تا نوجوان در عکس‌ها به دنبال مفهوم باشد و بتواند تحلیل مناسبی از هر عکس داشته باشد. او پس از این به محیط پیرامونش توجه بیشتری دارد و درک عمیقی از آن پیدا می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =